לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    דורבן, נקעים חוזרים

    אוסטאופתיה לטיפול בעקב ובקרסול כף הרגל

    כל גופנו, על כל משקלו עומד מאוזן על איבר קטן אחד אך חשוב ביותר- כפות הרגליים.

    כפות הרגליים משמשות אותנו לפעולות רבות, רובן ככולן- נשיאתינו ממקום למקום והאפשרות לעמוד זקופים ולאורך זמן.

    לאורך שנים מצטברים לחצים על כפות הרגליים מדריכה במקום, הליכה וריצה. לחצים אלה משפיעים על שרירים, גידים, מפרקים, עצמות ובין השאר מובילים לפגיעה בעקב. כאבים בעקב עשויים להופיע ברמות שונות, החל ממטרד קל ועד לכאב כרוני ולקושי משמעותי בהליכה. הגורמים המוכרים ביותר לפגיעות בעקב הם דלקות גידים ומפרקים, שברי מאמץ, דורבן (בליטה של העצם) ורגישות בעצב.

    בכדי לטפל בכאבים בעקב יש לעבור איבחון ולאחר מכן להתאים את הטיפול. פעמים רבות טיפול קונבנציונלי אינו מאפשר זיהוי של הגורם לכאב או טיפול בשורש הבעייה. במקרים כאלה מוצעים טיפולים מונעים כגון שימוש במדרסים, מנוחה ושינויים שמטרתם להפחית את הלחץ על כף הרגל והעקב, טיפולים תרופתיים לדלקת ולהחלשת כאבים ובמקרים קיצוניים גם ניתוח.

    טיפול אוסטאופתי הנו טכניקת טיפול ידני המאפשרת הן את אבחון הגורם לכאב והן את ריפויו, ובכך מונע במקרים רבים את הצורך בהליכים קיצוניים כגון נטילת תרופות חזקות וניתוחים.

    אוסטאופתיה לטיפול בכאבים בעקב

    אבחון שמרני לגורמים לפגיעות בעקב כף הרגל מאפשר לעתים לזהות את הגורמים ולטפל בהם, אך לא כל הפגיעות ניתנות לאיבחון בעזרת צילום רנטגן ודומיו. טיפול אוסטאופתי בבעיות בכף הרגל כולל אבחון ידני לזיהוי מקור הפגיעה בנוסף לאבחון הקונבנציונאלי, ולאחר מכן טיפול נקודתי המסייע להשבת העצמות למקומן ולחידוש הזרימה הטבעית של הגוף לכדי חזרה לתפקוד. אוסטאופתיה הינה טיפול הנעשה באופן ידני, אלטרנטיבי, המתבצע באמצעות בדיקה והזזה עדינה של אברי הגוף, ללא שימוש במיכשור. האוסטאופת מאבחן את מקום הפגיעה (לעתים גם בעזרת צילומים וסריקות) ומטפל באופן ידני בהסרת הלחץ מהאזור הפגוע וכך מאפשר לרקמות להתרפא באופן עצמאי.

    הטיפול האוסטאופתי עשוי, במקרים רבים, למנוע את הצורך בטיפולים מסובכים יותר. הוא מתבצע כטיפול אינדיבידואלי ומשלב טיפולים פיזיותרפיים, דיקור יבש ואחרים. היתרון של הטיפול האוסטאופתי הוא ביכולת לזהות במדויק את מקור הפגיעה, גם במקרים שבהם צילומי רנטגן וטיפולים שמרניים לא מצליחים לאתר את הסיבה לכאב. כמו כן, אוסטאופתיה לטיפול בכאבים בעקב מסייעת לשחרור חסימות בזרימת הנוזלים באזור העקב ועל ידי כך מאפשרת למנוע נפיחות במקום, דלקות ובעיות הנגרמות בשל חסימת כלי דם ולימפה.

    סוגים נפוצים של כאבים בעקב

    ישנם מספר גורמים לכאבים בעקב, כאשר את חלקם לא פשוט לאבחן:

    דלקות בכף הרגל – דלקות בכף הרגל, כגון דלקת גיד הקרסול, דלקת במפרק הקרסול (המשפיעה על אזור העקב), דלקת ברקמת כף הרגל ועוד, עשויות לגרום לכאבים ולקושי בהליכה.

    דורבן בכף הרגל – דורבן הוא בליטת עצם המופיעה בשל דלקת ברצועה התומכת בכף הרגל ומחוברת לעצם העקב. פגיעות דורבן מתרחשות בדרך כלל מנעילת נעליים לא מתאימות, מהשמנת יתר (המפעילה לחץ ומשקל רב על כף הרגל) ומפעילות כגון ריצה או קפיצה על משטח נוקשה. הדורבן מתבטא בכאבים עזים בעקב כף הרגל המופיעים בעיקר לאחר מנוחה.

    הטיפול השמרני בדלקות כולל הפחתת עומס מהעקב באמצעות מדרסים או החלפת נעליים, מנוחה וטיפול תרופתי נגד דלקות או כאבים. במקרים קשים הטיפול כולל גם פעולות חריפות יותר המשלבות גלי הלם ובמקרים קיצוניים ניתוח.

    טיפול אוסטאופתי בדורבן יהווה השלמה או החלפה של הטיפולים הקונבנציונאלים, עשוי למנוע את הצורך בטיפולים חריפים ויעזור להאיץ את תהליך ההחלמה.

    שבר מאמץ – שברי מאמץ נגרמים כתוצאה מהפעלת עומס רב מידי על כף הרגל. הפעלת עומס יתר עלול לגרום לשברים קטנים בעצמות כף הרגל, בעיקר בעצמות העקב.

    נקע בקרסול – פגיעה מוכרת במקצועות ספורט שונים. נקעים בקרסול מדורגים לפי שלוש דרגות חומרה, החל במתיחה או קריעה של רצועה, ועד לקרע מלא של רצועות כף הרגל. בנקעי קרסול הפגיעה היא בדרך כלל ברצועה הקדמית הצדית. הטיפול המיידי בנקע הוא מנוחה, קרור המקום ע"י קרח וחבישת לחץ. הריפוי מתבצע באמצעות התעמלות, טיפולי לייזר, עיסוי ועוד. אוסטאופתיה יעילה מאוד לטיפול בפגיעות אלו, מכיוון שזהו טיפול עדין ויסודי שמסייע לרקמות להשתקם.

    פגיעה בבוריסיטיס – באזור העקב ממוקמים שקי נוזלים המגנים על הרקמות הרכות והקשות בדומה לבוריסיטיס במרפק. פגיעה בשק הבוריסיטיס מובילה לפגיעה בגידים ולעומס יתר. הטיפול כולל הנחת קרח על אזור העקב, מנוחה, ותרגילים לחיזוק שרירי כף הרגל.

    גורמים נוספים לכאבים בעקב הם פגיעה בעצבים הממוקמים בכף הרגל, בעיות גדילה בגיל ההתבגרות, נקעים, חבורות ועוד.

    ההחלמה אורכת בדרך כלל זמן רב, ויש צורך בחזרה הדרגתית לתפקוד מלא. טיפול אוסטאופתי לכאבים בעקב מסייע הן בריפוי עדין ומדוייק של המקום והן בתהליך החלמה מהיר ומבוקר.

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img