מיגרנה, כאבי ראש, סחרחורת

אוסטאופתיה לכאבי ראש

כאבי ראש וסחרחורות הם מטרד בחיי היום יום וכמעט כולם חווים אותם מעת לעת. מרבית האנשים סובלים מכאבי ראש מזדמנים ופותרים את הבעייה באמצעות משככי כאבים פשוטים הנמצאים בביתם. אנשים מעטים פונים לרופא כאשר מדובר בכאב ראש בלבד. כאבי ראש ומיגרנות הנם הפרעה שאינה מאפשרת לתפקד באופן מלא, והצורך ליטול משככי כאבים וצריכת טיפולים נוספים עלול להפוך למטרד ככל שתדירות ה'התקפים' עולה .

טיפול נגד כאבי ראש, מיגרנות וסחרחורות הנו חשוב ביותר לתפקוד היום יומי, במיוחד לסובלים מהם בתדירות גבוהה.

מדוע חשוב לאבחן את הגורמים לכאבי ראש?

טיפול נגד כאבי ראש שגרתיים כולל בדרך כלל שימוש במשככי כאבים. טיפול כזה יכול להקל על הכאבים באופן זמני אך כשמדובר בכאבים חזקים או תכופים חשובה בדיקה רפואית מקיפה. אמנם, כאבי ראש נגרמים בין היתר גם מלחץ נפשי או משינויים בתזונה, בכך אפשר לטפל בהתאם אך לכאבי ראש ולסחרחורות עלול להיות גורם רפואי שאין להזניח את הטיפול בו. לכן, במקרים שבהם כאבי הראש אינם נסבלים או מתמשכים מומלץ להיבדק אצל רופא כדי לוודא שהגורם להם אינו פתולוגי.

עם זה, במקרים רבים הרפואה הקונבנציונלית לא מזהה את הגורמים לכאבי ראש או סחרחורות. במקרים כאלה טיפול נגד כאבי ראש באמצעים אלטרנטיביים יכול להוות פתרון יעיל – אוסטאופתיה היא טיפול אלטרנטיבי יעיל בבעיות שנובעות בין השאר מלחץ פיזי על מערכת עצבים, הפרעה שהיא במקרים רבים הגורם לכאבי הראש. בנוסף ישנן שיטות רבות להרגעת והרפיית השרירים בהן המטופל יכול להעזר בין טיפולים. בנוסף, יוגה, מדיטציה וטכניקות שונות להרגעת השרירים והנפש יכולות לתמוך ולהביא לתוצאות נפלאות בשילוב בטיפול האוסטאופתי.

אוסטאופתיה לכאבי ראש

כאבי ראש, מיגרנות וסחרחורות

כאב ראש: מתבטא בכאב בנקודות שונות בגולגולת, בדרך כלל אינו מלווה בתופעות נוספות ופעמים רבות נגרם ממתח של שרירי העורף. כאבי ראש תכופים או חזקים יותר יכולים להיגרם מבעיות במפרקי הגולגולת, דלקות, מחלות אף אוזן גרון ומחלות אקוטיות. כאשר כאבי הראש מלווים בחום גבוה יש לפנות לרופא כדי לשלול אפשרות של דלקת קרום המוח. לעתים נדירות הגורם הוא פגיעה נוירולוגית חריפה, במקרים אלה הרופא מפנה לצילום CT.

מיגרנה: מופיעה בדרך כלל רק באזור אחד והיא מלווה בתופעות נוספות כגון סחרחורת, רגישות לרעש או אור, הקאות ועוד. מיגרנות שכיחות יותר בקרב נשים אך גם גברים סובלים מהן. התקפים אלה יכולים להימשך שעות ואף ימים. הסיבות להופעת כאבי מיגרנה יכולות להיות מחסור בשינה, מוצרי מזון, תרופות מסוימות ותקופת הווסת אצל נשים. בחירה באורח חיים בריא ומיעוט מתחים, מדיטציה או יוגה מאפשרים להקל את התסמינים.

סחרחורת: נובעת מפגיעה בעצב הוסטיבולרי הממוקם באוזן הפנימית. סחרחורת היא מתסמיני המיגרנה אך היא יכולה להיגרם גם ממחלת מנייר שגורמת ללחץ באוזן הפנימית ומגורמים נוספים ביניהם נטילת תרופות. הטיפול בסחרחורות הוא בהתאם לאבחון. טיפול אוסטאופתי מסייע באבחון ובשחרור הלחץ על העצב החוסם את מערכת שיווי המשקל ואף משמש טיפול משלים לטיפולי פיזיותרפיה וסטיבולרית.

מדוע לבחור בטיפול אוסטאופתי לכאבי ראש?

בין הגורמים המוכרים לכאבי ראש נמנים לחץ ומתח נפשי, כאשר הלחץ שמופעל על שרירי השכמות והצוואר חוסם את הזרימה התקינה והכאב משמש כהתרעה לכך. כמו כן, שחרור סרוטונין (מוליך עצבי) יכול לגרום למיגרנות מכיוון שהוא מכווץ את כלי הדם בגולגולת.

לחץ על חוליות הגב והצוואר הנובע מיציבה לא נכונה, והתאמצות יתר של השרירים נמנים אף הם בין הסיבות לכאבי ראש, מיגרנות וסחרחורת. במקרים אלה שימוש במשככי כאבים או בתרופות קונבנציונליות הופך למעגל קסמים שאינו מביא לריפוי אמיתי של מקור הכאב.

אוסטאופתיה היא שיטה הוליסטית המתייחסת לגוף כמכלול.

האבחון מבוצע באופן ידני כאשר המטפל מזהה את המקום בגוף בו מתקיימת חסימה הגורמת לאיתותי הכאב ובאמצעות טיפול עדין במיוחד משחרר את הלחץ המקומי וכך מאפשר לגוף להתאזן מחדש ולחזור לתפקוד. טיפול נגד כאבי ראש כולל אבחון ע"י תשאול ומגע של האוסטאופת. לרוב נדרשת סדרות טיפולים כדי לעזור למטופל להשתחרר מכאבי הראש, המיגרנות או הסחרחורות ולהביאו לכלל איזון.