אוסטאופתיה לכאבי ראש, מיגרנות וסחרחורות

אוסטאופתיה לכאבי ראש
כאבי ראש וסחרחורות הם מטרד בחיי היום יום וכמעט כולם חווים כאבי ראש מעת לעת. מרבית האנשים הסובלים מדי פעם מכאבים פותרים את הבעייה באמצעות משככי כאבים ורק אחוז קטן פונה לרופא כאשר מדובר בכאב ראש בלבד. אבל, כאבי ראש הם גם הפרעה שאינה מאפשרת לתפקד באופן מלא, כאשר הצורך ליטול משככי כאבים ולעתים טיפולים נוספים עלול להפוך אף הוא למטרד. לכן, טיפול נגד כאבי ראש חשוב לתפקוד היום יומי.

מדוע חשוב לאבחן את הגורמים לכאבי ראש?

טיפול נגד כאבי ראש שגרתיים כולל בדרך כלל שימוש במשככי כאבים. טיפול כזה יכול להקל על הכאבים באופן זמני אבל כשמדובר בכאבים חזקים או תכופים חשובה בדיקה רפואית. אמנם כאבי ראש נגרמים מתופעות שנובעות מלחץ נפשי או משינויים בתזונה, ובכך אפשר לטפל בהתאם, אבל לכאבי ראש ולסחרחורות עלול להיות גורם רפואי שאין להזניח את הטיפול בו. לכן, במקרים שבהם כאבי הראש אינם נסבלים או מתמשכים מומלץ להיבדק אצל רופא כדי לוודא שהגורם להם אינו פתולוגי.

עם זה, במקרים רבים הרפואה הקונבנציונלית לא מזהה את הגורמים לכאבי ראש או סחרחורות. במקרים כאלה טיפול נגד כאבי ראש באמצעים אלטרנטיביים יכול להוות פתרון יעיל - יוגה ומדיטציה הן טכניקות מרגיעות שמסייעות לשחרור השרירים, אוסטאופתיה היא טיפול אלטרנטיבי יעיל בבעיות שנובעות בין השאר מלחץ פיזי על עצבים, הפרעה שהיא במקרים רבים הגורם לכאבי הראש.

כאבי ראש, מיגרנות וסחרחורות

כאב ראש: מתבטא בכאב בנקודות שונות בגולגולת, בדרך כלל אינו מלווה בתופעות נוספות ופעמים רבות נגרם ממתח של שרירי העורף. כאבי ראש תכופים או חזקים יותר יכולים להיגרם מבעיות במפרקי הגולגולת, דלקות, מחלות אף אוזן גרון ומחלות אקוטיות. כאשר כאבי הראש מלווים בחום גבוה יש לפנות לרופא כדי לשלול אפשרות של דלקת קרום המוח. לעתים נדירות הגורם הוא פגיעה נוירולוגית חריפה, במקרים אלה הרופא מפנה לצילום CT.
מיגרנה: מופיעה בדרך כלל רק באזור אחד והיא מלווה בתופעות נוספות כגון סחרחורת, רגישות לרעש או אור, הקאות ועוד. מיגרנות שכיחות יותר בקרב נשים אך גם גברים סובלים מהן. התקפים אלה יכולים להימשך שעות ואף ימים. הסיבות להופעת כאבי מיגרנה יכולות להיות מחסור בשינה, מוצרי מזון, תרופות מסוימות ותקופת המחזור בנשים. בחירה באורח חיים בריא ומיעוט מתחים, מדיטציה או יוגה מאפשרים להקל את התסמינים.
סחרחורת: נובעת מפגיעה בעצב הוסטיבולרי הממוקם באוזן הפנימית. סחרחורת היא מתסמיני המיגרנה אך היא יכולה להיגרם גם ממחלת מנייר שגורמת ללחץ באוזן הפנימית ומגורמים נוספים שביניהם נטילת תרופות. הטיפול בסחרחורות הוא בהתאם לאבחון. טיפול אוסטאופתי מסייע באבחון ובשחרור הלחץ על העצב החוסם את מערכת שיווי המשקל ואף משמש טיפול משלים לטיפולי פיזיותרפיה וסטיבולרית.

מדוע לבחור בטיפול אוסטאופתי לכאבי ראש?

בין הגורמים המוכרים לכאבי ראש נמנים לחץ ומתח נפשי, כאשר הלחץ שמופעל על שרירי השכמות והצוואר חוסם את הזרימה התקינה והכאב משמש התרעה. כמו כן, שחרור סרוטונין יכול לגרום למיגרנות מכיוון שהוא מכווץ את כלי הדם בגולגולת.
לחץ על חוליות הגב והצוואר הנובע מיציבה לא נכונה, והתאמצות יתר של השרירים נמנים אף הם בין הסיבות לכאבי ראש ואף לסחרחורת. במקרים אלה שימוש במשככי כאבים או בתרופות קונבנציונליות הופך למעגל קסמים שאינו מביא לריפוי אמתי של מקור הכאב. אוסטאופתיה היא שיטה הוליסטית המתייחסת לגוף כמכלול.
האבחון מבוצע באופן ידני כאשר המטפל מזהה את המקום בגוף שבו נגרמת חסימה הגורמת לאיתותי הכאב ובאמצעות טיפול עדין במיוחד משחרר את הלחץ המקומי וכך מתאפשר לגוף להתאזן מחדש ולחזור לתפקוד. טיפול נגד כאבי ראש כולל אבחון וטיפול בשיטה אוסטאופתית. בדרך כלל נדרשים כמה טיפולים כדי לשחרר את המטופל מכאבי ראש או סחרחורות.