איך להתכונן לטיפול ראשון אצל אוסטאופת

איך להתכונן לטיפול ראשון אצל אוסטאופתטיפול אוסטאופתי הוא טכניקה אלטרנטיבית לאבחון ולטיפול בפגיעות שלד שלעתים אינן מזוהות באמצעות הרפואה הקונבנציונלית. הטיפול הידני מתבצע באופן פרטני, כאשר המטפל מאבחן נקודות פגיעות בגוף המטופל ובאמצעות לחץ קל משחרר אותן.

טיפולי אוסטאופתיה מתבצעים כטיפול עצמאי וכחלק מאבחון וריפוי הוליסטי של המטופל, או כסיוע לתהליכי טיפול רפואיים ופרא-רפואיים.

בין הסיבות העיקריות לפנייה לאוסטואפת נכללות פגיעות צוואר או גפיים, פגיעה במפרקים, כאבי ראש ומיחושים אחרים. הטיפול האוסטאופתי נועד לאבחון וריפוי פגיעות שקשורות למערכת עמוד השדרה, כולל פגיעות בגפיים ובמערכות השרירים והעצבים שנפגעות בשל פגיעות כגון תזוזה או לחץ של עצם על הרקמות הרכות. פגיעות כגון אלו יכולות להקרין על אזורי גוף שלכאורה אינם קשורים לאבר הפגוע. לדוגמה, כאב מקרין בגפיים יכול להיגרם בשל פגיעה בצוואר, לחץ על עצב בכף היד יכול להשפיע על תפקוד האצבעות וכדומה.

כדאי לדעת לפני טיפול אוסטאופתי ראשון

למרפאה האוסטאופתית אפשר להגיע בעקבות הפנייה רפואית או באמצעות פנייה פרטית למרפאה. ישנם כמה פרטים חשובים שרצוי לדעת על הפגישה הראשונה עם האוסטאופת:

טיפול אוסטאופתי אומנם משויך לקבוצת טיפולים ידניים כגון פיזיותרפיה וכירופרקטיקה אך זוהי שיטת טיפול ייחודית שכוללת בדיקה ואבחון מקיף לפני תחילת הטיפול.

האוסטאופת מתשאל את המטופל באופן מפורט ובודק אותו כדי לאבחן את מקור הבעייה. השאלות כוללות היסטוריה רפואית, הרגלים יום-יומיים ותזונתיים, מיחושים ותחושות מיוחדות של המטופל.

החלק של הבדיקה הפיזית כולל פעולות כגון הרמת ידיים או בדיקת דופק, אך הטיפול עצמו הוא פסיבי, ואינו דורש פעולות פיזיות של המטופל.

האוסטאופת מאבחן באמצעות מישוש ומגע את המקור לפגיעה או לכאב, ובהתאם לאבחון ולמצב המטופל בונה תכנית טיפולים.

משך פגישת טיפול הוא פחות משעה. בדרך כלל מדובר בכמה טיפולים. מומלץ לבצע את כל סדרת הטיפולים.

יש לציין שלאחר הטיפול יכול המטופל לחוש עייף ורגוע מאוד. לכן, מומלץ לקבוע את זמני הטיפול האוסטאופתי לשעות שלאחריהן יכול המטופל לנוח.

איך להתכונן לטיפול אוסטאופתי?

פגישה אצל אוסטאופת אינה דורשת הכנות רבות וגם לפני המפגש הראשון אין צורך בפעולות מיוחדות כגון צום או הפסקת טיפול רפואי.

עם זה, לקראת הפגישה כדאי להכין מראש רשימת מידע שנוגע לסיבות להגעה לטיפול. אפשר להכין רשימה הכוללת פגיעות בגפיים או כאבים בעמוד השדרה, פגיעות שלד כגון שיגרון או הריון. כמו כן לרשום מחלות, סימפטומים או רגישויות.

כמו כן, להכין רשימה של פעילויות יום-יומיות שעשויות להשפיע על המצב הבריאותי כגון התעמלות, כולל פעילויות שעלולות לפגוע בבריאות (כגון נדודי שינה). רצוי לציין טיפולים ותרופות, כולל כאלו שאינן נחשבות רפואיות, כגון ויטמינים ותרופות הומאופתיות.

מה להביא לטיפול אוסטאופתי?

אם בידי המטופל אישורים רפואיים, צילומי רנטגן או CT כדאי לברר מראש עם המרפאה אם יש להביא אותם לבדיקה. הטיפול מתבצע כשהמטופל יחף. מומלץ להצטייד בבגדים נוחים בהתאם לאיזור הטיפול (לדוגמה מכנסיים קצרים או גופייה).

איך מתקיים טיפול אוסטאופתי?

מטרת הטיפול האוסטאופתי היא זיהוי וריפוי הגורמים לכאב או לחוסר יכולת תנועה. הטיפול מאפשר להסיר לחץ מרקמות פגועות ולהשיב את הזרימה הטבעית של מערכות הגוף.

במהלך הביקור במרפאה מאבחן האוסטאופת את מקור הבעייה ומטפל בה באמצעות הנעה עדינה מאוד של עצמות השלד באזור שנפגע. הטיפול הידני שמבוצע על מיטת טיפולים כולל לחץ עדין ביותר על האברים הפגועים. ברוב המקרים המטופל לא חש בכאב ונדרשות ממנו מינימום פעולות מניפולטיביות אקטיביות.

כמו כן, אוסאטופתיה היא טיפול הוליסטי המתייחס לבריאות הגוף כולו ובנוסף לטיפול האוסטאופתי עשוי המטפל להמליץ על תרגילי התעמלות או שינויים בהרגלי התזונה.