טיפולים אוסטאופתיים לכאבי גב

כאבי גב נגרמים מסיבות שלחלקן עדיין לא נמצא פתרון ברפואה הקונבנציונלית. כאבים אלה יכולים להיות קלים, אך גם להגביל את התנועה לזמן ממושך. ניתן לטפל בהם באמצעות טיפולים אוסטאופתיים שאינם מערבים טיפול תרופתי, ומתאימים לבני כל הגילים. טיפולים אוסטאופתיים מבוצעים בידי אוסטאופת מוסמך. הם אינם כואבים ואפילו מרגיעים.

מהם כאבי גב?

כאבי גב נגרמים ברובם בשל פגיעות במערכות השלד והשרירים, בגידים וברצועות התומכות ובמערכת העצבים, שפגיעה בה עלולה לגרום לא רק לכאבי גב אלא גם להקרין לאזורי גוף אחרים.

לכאבי גב גורמים רבים, שביניהם ניתן לכלול חוסר איזון במתח השרירים, פגיעות במפרקים, תזוזת בעמוד השדרה, פגיעה ברצועות, פריצת דיסק בגב התחתון וישיבה ממושכת הגורמת ללחץ על המפרקים והשרירים. נשים הרות סובלות מכאבי גב אופיינים שנגרמים בשל עלייה במשקל במהלך ההריון, יציבה לא נכונה ושינויים הורמונליים. כאבים יכולים להיגרם גם בשל תאונות, פעילות ספורטיבית ומסיבות אחרות, כגון מחלות. כאשר מקור הכאב אינו ברור ברוב המקרים ההנחה היא שמדובר בפגיעה בעצב.
רוב פגיעות הגב מתרחשות באזורי הגב התחתון והעליון. בית החזה מוגן על ידי הצלעות ולכן נפגע פחות, אך עדיין החוליות במרכז עמוד השדרה עלולות להיפגע. כאבים בגב התחתון נפוצים ביותר בדרגות חומרה שונות, החל מכאבים קלים ועד לשיתוק. כאבים בגב העליון נגרמים כתוצאה מפגיעה בחוליות, פגיעות בשרירים ובמפרקים, תאונות, נשיאת משאות כבדים, וכתוצאה מתנוחת גוף.
כאבי גב קלים אינם מעוררים דאגה מיוחדת, אך כשהכאב חזק במיוחד או נמשך תקופת זמן יש להיבדק אצל רופא. טיפולים שמרניים כוללים תרופות נגד כאבים ונגד דלקת, טיפולי פיזיותרפיה ובמקרים חמורים גם ניתוחים. טיפול אוסטאופתי בכאבי גב מיועד לכל דרגות הכאב, משמש כטיפול בפני עצמו וכטיפול נלווה לטיפולים שמרניים שונים.

מהם טיפולים אוסטאופתיים לכאבי גב?

טיפולים אוסטאופתיים מבוצעים באופן שמאפשר טיפול גם בכאבי גב קשים. זהו אינו טיפול אגרסיבי כגון כירופרקטיקה שבה משתמשים בטכניקות מניפולטיביות להשבת אברים למקומם, אלא טיפול המתמקד בפגיעות ברקמות הרכות ובתזוזות המזעריות של העצמות. הטיפולים מתאימים לכאבי גב שנובעים מפגיעות בעצבים, מלחץ לא בריא שמופעל על השלד והשרירים, ממאמץ יתר ומפגיעות במערכת השלד והשרירים.
הטיפולים מבוצעים בידי אוסטאופת, המפעיל לחץ ידני קל ביותר ובאמצעות תנועות קלות משחרר חסימות של זרימת דם ונוזלי עמוד שדרה שנובעות מלחץ על השלד, השרירים או העצבים.
טיפול אוסטאופתי אינו מהווה תחליף לניתוח גב, אך פעמים רבות, באמצעות תיקון הזרימה באזור הפגוע, עשוי למנוע מצבים קיצוניים כגון ניתוח. זהו טיפול המסייע לזהות את מקור הכאב, גם כשהוא מוקרן לאברי גוף אחרים, לשחרר חסימות הנובעות מלחץ על חוליות ורקמות רכות ולהקל על כאבים.

מתי לפנות לטיפול אוסטאופתי בכאב גב?

הטיפול מיועד לכל הסוגים של כאבי הגב, כולל מקרים חמוריים במיוחד. זהו טיפול עדין המשחרר רקמות רכות ומתקן את תנודות העצמות, הוא אינו מכאיב ומתאים לבני כל הגילים. הטיפול מאפשר לתקן פגיעות מקומיות ולהשיב לאברים את יכולת הריפוי העצמי.
ניתן לפנות לאוסטאופת גם במהלך טיפולי גב שמרניים ובמהלך טיפולים אלטרנטיביים. אבל, מאחר שהגורמים לפגיעות גב עלולים להיות חמורים, לרוב מתבקשים המטופלים לצרף צילומי רנטגן ובדיקות הדמייה.
טיפולים אוסטאופתיים מתאימים למי שמעוניינים בהקלה אלטרנטיבית על כאבי הגב ללא שימוש בתרופות. תוצאות הטיפול כמעט מיידיות. מאחר שאוסטאופתיה היא שיטת טיפול הוליסטית, השיפור כתוצאה מהטיפול בכאבי הגב ניכר בכל מערכות הגוף.