טכניקות טיפולים אוסטאופתיים

טיפולים אוסטאופתיים מסייעים לטיפול בבעיות בריאותיות ובכאבים שמקורם בעמוד השדרה. בעיות אלו הנובעות מלחץ יתר או ממתח על עמוד השדרה והשרירים פוגעות בעצבים וגורמות לכאבים בדרגות שונות, החל מכאב גב קלים ועד לחוסר יכולת להניע את הגוף. פגיעה בעמוד השדרה יכולה לגרום לכאבים המופיעים באברים אחרים בגוף, כתוצאה מתזוזה של השלד שפוגעת בעצבים הממוקמים בקרבתו. הטיפולים שמציעה הרפואה הקונבציונלית כוללים מנוחה, תרופות נגד כאב ופיזיותרפיה. שיטות אלו מסייעות בהקלה על הכאב אך אינן עוזרות לגוף לרפא את עצמו.

מהם טיפולים אוסטאופתיים?

בדיוק לכך מיועדים סוגי הטיפול האוסטאופתי, שבאמצעות טכניקה אלטרנטיבית פותרים בעיות בריאותיות ומקלים על כאבים שנובעים ממערכת השלד והשרירים. הטיפול מתמקד בעיקר בעמוד השדרה אך גם באזורים אחרים בגוף. הייחוד של טכניקות טיפול אוסטאופתי הוא באופן שבו המטפל משחרר אזורים חסומים. על ידי כך מתאפשר לתקן את זרימת החומרים החיוניים לאברים הפגועים שיכולים להשתקם ולהבריא.

מה הן שיטות טיפול אוסטאופתי

כיום קיימות שלוש טכניקות טיפול אוסטאופתי שמקובלות על מטפלים ברחבי העולם. אלו טכניקות ידניות לטיפול ישיר באזורים הבעייתיים - אוסטאופתיה כללית היא הטיפול המסורתי בכאבים ובפגיעות בעמוד השדרה. בטכניקה זו מטפלים בפגיעות שנובעות מתאונות ומפגיעות ספורט, בכאבים שנובעים מיציבה לא נכונה ובכאבים ראומטיים. הטיפול הידני כולל לחיצות ומניפולציות עדינות שמסייעות לתנועתיות ומקלות על כאבים. טיפולים אוסטאופתיים חדשניים הם אוסטאופתיה ויסרלית לאברי הבטן והחזה הפנימיים, טיפולים שמסייעים גם למערכת העצבים האוטונומית. קרניו סקראל היא טכניקת טיפול לעצמות הגולגולת. בטיפול זה מתקנים תנודות מזעריות של העצמות ומשיבים אותן למקומן.