מה היא מרפאה אוסטאופתית

אוסטאופתיה היא ענף רפואה משלימה המוכר ברחבי העולם ובישראל. זהו תחום הנוגע ברפואה, בישראל יש להשלים לימודים אקדמיים לקבלת תואר מטפל אוסטאופת מוסמך. התחום משמש לטיפולים משלימים לרפואה הקונבנציונלית או כטיפול אינדיבידואלי בהתאם למצב המטופל.

מהי אוסטאופתיה

אוסטאופתיה היא תחום המעניק הן פתרונות אלטרנטיביים והן משלימים למטופלים, ומרפאה אוסטאופתית מרכזת טיפולים בשיטה זו. טיפול אוסטאופתי ניתן באופן ידני, ללא שימוש במכשירים והוא מתאים לבני כל הגילים. אופן הטיפול במרפאת ביאליק כולל אבחון מקיף של המטופל וטיפול שבדרך כלל נמשך כמה פגישות. מרפאת ביאליק אף מספקת טיפולים משלימים למטופלים הנמצאים בטיפול רפואי ונעזרים באוסטאופתיה כדי לסייע לתהליך הטיפול או כדי לשפר את הרגשתם. כאשר הטיפול האלטרנטיבי ניתן במקביל לטיפול רפואי, מומלץ ליידע את רופא המשפחה או הרופא המטפל.

טיפולים אוסטאופתיים במרפאת ביאליק

מרפאת ביאליק, מרפאה אוסטאופתית בתל אביב, מתמקדת במתן טיפולים אוסטאופתיים במרכז הארץ ומאפשרת לתושבי האזור נגישות לטיפולי אוסטאופתיה בתל אביב באופן זמין ונוח. פניות למרפאה הן לצורך אבחון הגורמים למצבים של בריאות לקויה, בין השאר ואשר הרפואה הקונבנציונלית אינה מספקת פתרון לבעיית המטופל, ולריפוי אלטרנטיבי של מקור הבעייה. הטיפולים במרפאה ניתנים בטווח רחב של בעיות רפואיות, ביניהן הקלה על כאבים בזמן ההריון וריפוי כאבים כרוניים בשל תאונות.

אוסטאופתיה כשיטת אבחון

כאמור, מרפאת ביאליק, מרפאה אוסטאופתית בתל אביב, מספקת דרך אלטרנטיבית לריפוי למגוון בעיות, שאת חלקן אפשרי לאבחן רק באמצעות האבחון הידני של האוסטאופת. אוסטאופתיה היא תחום המטפל בבעיות שנגרמות מתזוזות קלות של העצמות, לדוגמה תזוזה קלה של עצמות הגולגולת, לחץ על עצב בכף היד ועוד. במקרים כגון אלה, קורה פעמים רבות שהאמצעים של הרפואה המודרנית, שביניהם צילומי רנטגן ו-CT אינם מספיקים כדי לזהות את גורמי ההפרעה. אוסטאופתיה נותנת מענה ייחודי למצבים כאלה באמצעות האבחון הידני שמשמש את המטפל לזיהוי הגורם המקומי ולטיפול עצמו. מכיוון שאוסטאופתיה היא ענף הוליסטי, הטיפול בבעייה המקומית, אם כאבי גב או מיחושים בכתף, כולל אבחון מקיף לפני תחילת הטיפול עצמו. ישנן בעיות רפואיות מסוימות שבהן מתבקשים מסמכים רפואיים כגון צילום רנטגן, שבהם נעזרים המטפלים במהלך האבחון.

אוסטאופתיה כטיפול הוליסטי

מרפאת ביאליק בתל-אביב מספקת טיפול אלטרנטיבי ומשלים לאנשים הסובלים מכאבים ומבעיות שמקורן הוא בפגיעה בעמוד השדרה. הטיפולים במרפאה מתמקדים באבחון ובטיפול בבעיות מפגיעות בשלד ובטיפולים בגורמים לפגיעות משניות בשרירים ובמערכת העצבים, ביניהם כאבי גב, צוואר וכתפיים, פגיעות ספורט, כאבים במפרק כף היד ובאצבעות, לחץ על מערכת השרירים במהלך ההריון ועוד. אוסטאופתיה מאפשרת את האבחון ואת הטיפול בפגיעות שנובעות ממצב לא תקין של העצמות, ושמתבטאות בכאבים במערכת העיכול, בקשיי נשימה, נדודי שינה ועוד. הטיפול במרפאת ביאליק הוא הוליסטי, החל בהתייחסות למצב הבריאות הכללי של הגוף ועד לאבחון ליקויים בשלד הגורמים לכאבים ולחוסר איזון בתפקוד מערכות הגוף של המטופל.

אוסטאופתיה בתל אביב למי מתאים?

במרפאת ביאליק, מטפלים במגוון ליקויים בריאותיים. הסיבות השכיחות לפנייה למרפאה אוסטאופתית הן כאבים בגב, מיחושים בתקופת ההריון, פגיעות בשל תאונות או מפעילויות ספורט, אך ישנם מצבים רפואיים נוספים שבעטיים פונים למרפאה האוסטאופתית בתל אביב, ביניהם נדודי שינה, בעיות במערכת העיכול ועוד הנגרמים בשל לחץ מזערי של עצם או מפרק על מערכת העצבים או השרירים, תהליך הגורם לבעיות משניות שטווח השפעתן נע בין מיחוש קל בלבד לבין מצבים של חוסר יכולת תנועה. מצבים אלה יכולים להפוך לכרוניים, ולכן המטופלים פונים למרפאת ביאליק הן לצורך אבחון מקור הכאב והן לטיפול במקור הבעייה. במקרים אחרים, שבהם נראה בבירור שמקור הבעייה הוא בעצמות השלד, ניתן לפנות לטיפול אוסטאופתי במרפאת ביאליק עם המסמכים הרפואיים הדרושים. לעתים הרופא עצמו מפנה את המטופל לטיפול אוסטאופתי, שהוא עדין יותר מטיפולים אחרים.