שאלות נפוצות

טיפול אוסטאופתי מסייע למגוון רחב של בעיות בריאות: מקל על כאב, מאפשר חזרה לפעילויות יום-יומיות לאחר פציעות, ולאבחון בעיות בריאות שונות. זהו טיפול בבעיות שלד, מפרקים ושרירים המאפשר הן את אבחון הגורם לבעייה והן את הריפוי שלה. האוסטאופת, כאיש מקצוע בתחום הבריאות, יכול לסייע בייעוץ ובהפנייה לאנשי מקצוע נוספים במקרי הצורך.

זהו טיפול יעיל למיחושי שרירים, דלקות פרקים, כאבי גב ופריצת דיסק, לבעיות כרוניות כגון טרשת נפוצה או אסתמה, לכאבים כרוניים, קשיי נשימה, לבעיות הנגרמות ממתח נפשי, ולמיחושים שמקורם במערכת השלד וברקמות הרכות, כולל סינוסיטיס, טיניטוס ועוד. טיפול אוסטאופתי מסייע לגוף לשקם את עצמו לאחר תאונה או ניתוח, ללא צורך בטיפולים נוספים או כהשלמה לטיפול רפואיים אחרים.

הטיפול האוסטאופתי עדין ביותר ומתאים לתינוקות רכים שבהם כבר מופיעים הסימפטומים הראשונים. האוסטאופתיה מסייעת לבעיות שמקורן בתקופת ההריון ובטראומת הלידה ומתאימה לאחר כל סוגי הלידה, בן אם לידה טבעית, ניתוח קיסרי או לידת וואקום. הטיפול מסיר לחצים מהרקמות הרכות ומהגולגולת ומאפשר לתינוק להתפתח באופן בריא. בין הבעיות שבהן מטפלת אוסטאופתיה: טונוס שרירים (מוגבר או מופחת), טורטיקוליס, אי-סימטריה של הגולגולת, בעיות הרדמות, בכי לא מוסבר, ריפולוקס, גזים, בעיות יניקה, בעיות עיכול.

אוסטאופתיה מסייעת לפעוטות ולילדים מבוגרים יותר בבעיות אכילה ועיכול, קשיי נשימה, דלקות חוזרות, בעיות קשר וריכוז, הרטבת לילה, אוטיזם ועוד. הטיפול מסייע בקשיי שינה, בעיות קשב וריכוז, קשיי דיבור ואכילה, בעיות רגשיות, שקדים מוגדלים, דלקות אזנים חוזרות, אסתמה וקשיי נשימה, עצירות ובעיות עיכול, הרטבת לילה, תסמונת דאון, CP, אוטיזם ועוד.

אוסטאופתיה מתאימה לנשים במהלך תקופת ההריון ולאחריה. זהו טיפול פרטני המסייע להקל על כאבים במהלך ההריון תוך ליווי השינויים הפיזיים וההורמונליים בגוף האם. הטיפול מקל על כאבי גב וכאבי אגן, מסיר לחצים המופעלים על הרקמות הקלות. כמו כן הטיפול מסייע לעובר לקבל המרחב וההזנה שהוא מקבל מאמו. אוסטאופתיה מסייעת לנשים לאחר לידה לשקם את רצפת האגן, להחלים מכאבים ולאפשר לגוף להשתקם במהירות.

טיפולים אוסטאופתיים יכולים להתבצע בנוכחות מלווה. כאשר מדובר בטיפול בתינוקות ובילדים, מחויבת נוכחותו של מבוגר אחראי. יתר על כן, פעמים רבות האם משתתפת באופן פעיל בתהליך הטיפול.

הביקור הראשון מיועד לאבחון. האוסטאופת מתשאל את המטופל באופן מקיף על ההיסטוריה הרפואית, על אורח החיים ופעילויות שונות, ועל הבעייה הספציפית. לאחר מכן מתבצעות בדיקות גופניות שכוללות ביצוע תנועות קלות תוך אבחון ידני של האוסטאופת. לאחר האבחון אפשר לקבוע את הגורמים לבעיה ואת אופן הטיפול המותאם אינדיבידואלית למטופל.

טיפול אוסטאופתי מבוצע ידנית, באופן לא פולשני וללא מכשירים. טכניקת הטיפול ייחודית לשיטה זו, כאשר המטפל מניע בעדינות את מפרקים ואזורים פגועים כדי לשחרר לחץ המופעל על הרקמות. הטיפול מסייע להשבת עצמות עדינות למקומן, להקלה בכאבים, לשחרור מלחצים ולזרימת נוזלים מחודשת לרקמות הגוף ובכך מאפשר לגוף להשתקם ולהבריא.

לאחר ביצוע האבחון יכול האוסטאופת לקבוע את היקף הטיפול. ברוב המקרים יש צורך בכמה טיפולים בלבד, אלא אם כן נדרש טיפול ממושך יותר, למשל לשיקום הגוף מתאונה או להחלמה ממחלה כרונית.

טיפול אוסטאופתי מאפשר אבחון וריפוי הוליסטי של בעיות בריאות רבות, אך יכול להתקיים במקביל או עם טיפול רפואי. לאחר האבחון האוסטאופת יכול להפנות את המטופל לאבחון נוסף או לבדיקה רפואית. כמו כן, לטיפולים מסויימים נדרש מידע רפואי נוסף כגון צילומי הדמיה.

אוסטאופתיה מאפשרת אבחון מוקדם וטיפול מונע של בעיות שלד ושרירים. היא מסייעת לספורטאים, לקשישים ולסובלים מבעיות כרוניות, שעליהם להיבדק בקביעות. כמו בכל טיפול מונע, בדיקות סדירות מאפשרות לאבחן בעיות ושינויים במצב הבריאותי, ולטפל בהן בהקדם.

אף על פי שמטופלים רבים מופנים על ידי הרופא שלהם, או מומחה בריאות מקצועי אחר, זה לא נדרש, ואתם יכולים לקבוע פגישה ישירות עם האוסטיאופת שלכם.

אם יש לכם צילומי רנטגן, תוצאות בדיקה או הערות רפואיות רלוונטיות הביאו אותם אתכם.

אוסטאופתיה היא טיפול מנואלי, כלומר ידני, שבדרך כלל מערב תנועתיות של חלקי גוף שונים. בחרו בבגדים משוחררים ונוחים. בהתאם לאזור שיטופל ייתכן שיהיה צורך לפשוט חלק מהבגדים. דברו עם האוסטאופת שלכם אם אינכם מרגיש נוח בכל דרך שהיא.

טיפול אוסטאופתי הוא עדין ביותר ולא צריך לגרום לאי נוחות מוגברת. לפעמים, הטיפול המנואלי כולל את הנחת הידיים על אזורים כואבים ועדינים, ובמקרים אלה האוסטאופת שלכם ידאג לכך שתרגישו כמה שיותר בנוח. ישנם אנשים שחווים כאב במשך יום או יומיים לאחר הטיפול כשהגוף שלהם מגיב ומתאים עצמו לטיפול. אם הכאב נמשך או מתפתח, פנו אל האוסטאופת שלכם.

זה משתנה, אבל רוב הפגישות נמשכות בין 60-30 דקות. במקרים מסוימים הייעוץ הראשוני שלכם עשוי להיות ארוך יותר מאשר משך פגישת הטיפול.

עלות הטיפול משתנה בין מרפאות ברחבי הארץ. זכרו לשאול לגבי עלויות בעת הזמנת הפגישה שלכם במרפאה. אפשר לברר אפשרות לכיסוי ביטוחי של עלות הטיפול .

אף על פי שזהו לא חלק מהאוסטאופתיה המסורתית, חלק מהאוסטיאופתים השתמשו באקופונקטורה הרפואית המערבית בטיפולים שלהם. על אוסטאופתים שמשלבים טיפולים נוספים במרפאתם לסיים הכשרה לתארים מתקדמים והם מוסמכים לטיפולים אלה בהתאם לתקנים.