לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    אוסטאופתיה כטיפול מונע בתינוקות

     

    אוסטאופתיה הינה שיטת טיפול אלטרנטיבית עדינה היכולה להתבצע גם עם תינוקות רכים שרק נולדו. המטרה בטיפול כזה היא לאתר תזוזות קלות של עצמות הגולגולת והשלד שהתקיימו במהלך הלידה ולהשיב אותן למקומן כדי למנוע בעיות שעשויות להתפתח בעתיד. זהו טיפול אלטרנטיבי וייחודי אשר מבוצע באופן ידני ועדין על ידי אוסטאופת מוסמך ולעתים רבות הטיפול אף מרגיע את התינוק. 

    השיטה האוסטאופתית מתייחסת לגוף כאל יחידה אחת הפועלת בשיתוף פעולה של כל האברים. לכן, ריפוי של בעיה מסוימת במבנה השלד של תינוקות מסייע בריפוי בעיות אחרות. לדוגמה, שחרור חסימת מעבר העצבים לגולגולת יכול לסייע בתיקון בעיות אכילה של התינוק אם יש כאלו. מכיוון שהזרימה הטבעית בגוף התינוק מאפשרת לאברים להתרפא ולתפקד באופן בריא התינוקות בריאים ורגועים יותר לאחר שהוסרו החסימות שמנעו מגופם לתפקד כראוי.

    טיפול אוסטאופתי קרניו-סקראלי לתינוקות

    טיפול קרניו-סקראלי הנו טיפול המתמקד בעצמות הקרניום (הגולגולת, עצמות הלסת, ועצמות הפנים),  עצמות הסקרום (עצם הזנב), עמוד השידרה, והנוזל שמקיף את מערכת העצבים והמח-העצם. 

    הטיפול כולל אבחון וטיפול שמבוצעים באופן ידני, ללא מניפולציות או שימוש במכשירים. הטיפול האוסטאופתי מתבצע באופן עדין ופעמים רבות אף מרגיע את התינוק במהלך הטיפול. הטיפול מבוסס על שיטה אלטרנטיבית לתיקון בעיות שלד וגולגולת, ביניהן תזוזות זעירות של העצמות. לפי שיטה זו עצמות הגולגולת נעות בריתמוס מסוים כאשר הפרעה בתזוזה האוטומטית, כגון פגיעה בגולגולת התינוק העדינה במהלך הלידה, חסימה של הנוזל השידרתי ועוד, יכולה לגרום לנזקים שונים המשפיעים בטווח הארוך.

    נזקים אלה כוללים חוסר שקט, פגיעה בזיכרון, כאבי ראש, הפרעות במערכת העיכול ועוד. טיפול אוסטאופתי לתינוקות מאפשר לאבחן ולתקן מצבים של חוסר איזון או מצבי לחץ על רקמות הקשורות לעמוד השדרה והגולגולת וע"י כך למנוע בעיות לטווח קצר ובעיות שהיו עלולות להתפתח בעתיד בשל מצבים אלה.

    טיפול אוסטאופתי לתינוקות הוא טיפול ייחודי הן בשל אופן האבחון הידני והן בשל הטיפול העדין והרגיש, המאפשר תיקון של בעיות אשר אינן מאובחנות ומקבלות מענה באמצעים השמרניים. בעת הטיפול, המטפל מניע בעדינות את המקום הבעייתי, מתקן ומשחרר את החסימות המופעלות על מערכות השריר, השלד והעצבים שגורמות לכאב או מונעות זרימה תקינה של נוזלי הגוף. הטיפול יכול לכלול הנעה של הנוזל השדרתי העובר דרך תעלת חוט השדרה ובחלל שבין הגולגולת לקורטקס (קליפת המח).  תפקידו של הקורטקס הינו להגן על הרקמה הרכה מפני פגיעות ותנועות חדות וכן מסייע בזרימת הדם למוח.  

    כיצד טיפול אוסאטפותי מסייע לתינוקות?

    אוסטאופתיה נותנת מענה לטיפול בתינוקות כבר בשבועות הראשונים לאחר לידתם. במהלך היציאה מהרחם מופעל על הגולגולת של התינוק לחץ אדיר שיכול לגרום לפגיעה נראית או בלתי נראית. ללא טיפול פגיעה כזו עלולה להפוך לבעייה רפואית והתפתחותית (הסיכון גדול יותר לאחר לידת ואקום או לידה בניתוח קיסרי).

    טיפול אוסטאופתי בתינוקות מאפשר תיקון של בעיות המפריעות להתפתחות המיידית של התינוק, כגון כאבים, חסימות מוטוריות ובעיות במערכת העיכול. הטיפול הידני העדין בעצמות הפנים והגולגולת מאפשר להקל על כאבי ראש, כאבי בטן וכאבי צמיחת שיניים. בנוסף, הטיפול מסייע לתקן בעיות בעצבי הגולגולת המשפיעות על יכולת האכילה, על רפלקס פליטת המזון של תינוקות ודלקות אוזניים שנגרמות מלחץ על כיס הנוזלים הממוקם בקרבת הלסת.

    כמו כן, האבחון והריפוי של תנועתיות עצמות הגולגולת והסרת הלחץ ממערכת העצבים המובילים למוח מסייעים למנוע בעיות מאוחרות יותר בהתפתחות הילד, כגון יציבה,  מוטוריקה עדינה ובעיות קשב וריכוז. האוסטאופת מאבחן ומתקן בעדינות תזוזות לא תקינות של עצמות הגולגולת, משחרר לחץ המופעל על רקמות קשות ורכות ואת חסימות נוזלי עמוד השדרה, דם ולימפה, המונעות את ההזנה התקינה של אברי הגוף. המטפל ידאג ללחץ הפיזי המופעל על מערכות השרירים והעצבים של התינוק בשל תזוזה של מערכת השלד – כאשר מופעל לחץ מסוג זה התינוק עלול לסגל תנוחת גוף לא נכונה שמגבילה את היכולות המוטוריות שלו בגיל מאוחר יותר.

    טיפול אוסטאופתי לתינוקות בגיל מוקדם

    טיפול אוסטאופתי לאבחון ותיקון בעיות נוירולוגיות ומוטוריות בגיל מוקדם מסייע לתינוקות להתפתח בטבעיות, ללא בעיות שעשויות להווצר בשל ליקויים במבנה השלד או חסימות שגורמות להתפתחות לא תקינה בגיל מבוגר יותר. מובן שהטיפול אינו יכול למנוע באופן מוחלט הופעה של בעיות גופניות ורגשיות בגיל מבוגר, אך ככל שהוא מתבצע בגיל מוקדם יותר, הוא מסייע למנוע את התפתחות.

    כאמור למעלה, הטיפול מתבצע באופן עדין וידני ללא מיכשור חיצוני בנוכחות הורה ומאפשר לתינוק לחזור לאיתנו ולהמשיך את התפתחותו  התקינה.

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img