כאבי גב

טיפולים אוסטאופתיים לכאבי גב

מרבית האנשים חשים בשלב מסויים בחייהם כאבים בגב. הכאבים יכולים להיות ממוקדים או מפושטים, בגב העליון, המרכזי או התחתון. כאבי הגב הללו נגרמים מסיבות שונות ומגוונות שלחלקן עדיין לא נמצא פתרון ברפואה הקונבנציונלית. הכאבים יכולים להיות קלים, אך גם עשויים להגביל את התנועה לזמן ממושך. ניתן לטפל בהם באמצעות טיפולים אוסטאופתיים עדינים במיוחד שאינם מערבים טיפול תרופתי, ומתאימים לבני כל הגילים. טיפולים אוסטאופתיים מבוצעים בידי אוסטאופת מוסמך, הם אינם כואבים ואף מרגיעים.

מה הגורמים לכאבי גב?

לכאבי גב גורמים רבים, שביניהם ניתן לכלול חוסר איזון במתח השרירים, פגיעות במפרקים, תזוזת בעמוד השדרה, פגיעה ברצועות, פריצת דיסק בגב התחתון וישיבה ממושכת הגורמת ללחץ על המפרקים והשרירים. נשים הרות סובלות מכאבי גב אופיינים שנגרמים בשל עלייה במשקל במהלך ההריון, יציבה לא נכונה ושינויים הורמונליים. בנוסף, כאבים יכולים להיגרם בשל תאונות, פעילות ספורטיבית ומסיבות אחרות, כגון מחלות. כאשר מקור הכאב איננו ברור, ההנחה הרווחת היא שמדובר בפגיעה בעצב.

רוב פגיעות הגב מתרחשות באזורי הגב התחתון והעליון. בית החזה מוגן על ידי הצלעות ולכן נפגע פחות, אך עדיין גם החוליות אשר במרכז עמוד השדרה עלולות להיפגע. כאבים בגב התחתון נפוצים ביותר בדרגות חומרה שונות, החל מכאבים קלים ועד לשיתוק. כאבים בגב העליון נגרמים כתוצאה מפגיעה בחוליות, פגיעות בשרירים ובמפרקים, תאונות, נשיאת משאות כבדים, וכתוצאה ממנח גוף לקוי.

כאבי גב קלים אינם מעוררים דאגה מיוחדת, אך כשהכאב חזק במיוחד או נמשך תקופת זמן יש להיבדק אצל רופא. טיפולים שמרניים כוללים תרופות נגד כאבים ונגד דלקת, טיפולי פיזיותרפיה ובמקרים חמורים גם ניתוחים. טיפול אוסטאופתי בכאבי גב מיועד לכל דרגות הכאב, משמש כטיפול בפני עצמו וכטיפול נלווה לטיפולים שמרניים שונים.

מהם טיפולים אוסטאופתיים לכאבי גב?

טיפול אוסטאופתי הנו עדיו ביותר ואינו אגרסיבי כמו טיפולי כירופרקטיקה או פיזיותרפיה בהם משתמשים בטכניקות מניפולטיביות להשבת אברים למקומם.

טיפולים אוסטאופתיים מבוצעים באופן המאפשר טיפול גם בכאבי גב קשים. זהו טיפול המתמקד בפגיעות ברקמות הרכות ובתזוזות המזעריות של העצמות. הטיפולים מתאימים לכאבי גב שנובעים מפגיעות בעצבים, מלחץ לא בריא שמופעל על השלד והשרירים, ממאמץ יתר ומפגיעות במערכת השריר והשלד.

הטיפולים מבוצעים בידי אוסטאופת, המפעיל לחץ ידני ובאמצעות תנועות קלות משחרר חסימות של זרימת דם ונוזלי עמוד שדרה שנחסמו כתוצאה מלחץ על השלד, השרירים או העצבים.

טיפול אוסטאופתי אינו מהווה תחליף לניתוח גב, אך פעמים רבות, באמצעות תיקון הזרימה באזור הפגוע, הטיפול עשוי למנוע או לדחות מצבים קיצוניים כגון ניתוח ונטילת תרופות חזקות. אוסטאופתיה הינה טיפול המסייע לזהות את מקור הכאב, גם כשהוא מוקרן לאברי גוף אחרים, לשחרר חסימות הנובעות מלחץ על חוליות ורקמות רכות ובנוסף, להקל על כאבים.

למי הטיפול מיועד?

הטיפול מיועד לכל הסוגים של כאבי הגב, כולל מקרים חמוריים במיוחד. זהו טיפול עדין המשחרר רקמות רכות ומתקן את תנודת העצמות, הוא אינו מכאיב ומתאים לבני כל הגילים. הטיפול מאפשר לתקן פגיעות מקומיות ולהשיב לאברים את יכולת הריפוי העצמי.

ניתן לפנות לקבלת טיפול אוסטאופתי גם במהלך טיפולי גב שמרניים ובמהלך טיפולים אלטרנטיביים אחרים. מאחר שהגורמים לפגיעות גב עלולים להיות חמורים, לרוב מתבקשים המטופלים לצרף צילומי רנטגן ובדיקות הדמייה.

טיפולים אוסטאופתיים מתאימים למי שמעוניינים בהקלה אלטרנטיבית על כאבי הגב ללא שימוש בתרופות. תוצאות הטיפול כמעט מיידיות מאחר שאוסטאופתיה הינה שיטת טיפול הוליסטית הרואה את גוף האדם והטיפול בו כמכלול. מכאן, השיפור כתוצאה מהטיפול בכאבי הגב ניכר בכל מערכות הגוף.