לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    פריצת דיסק

    טיפולים אוסטאופתיים לפריצת דיסק

    פריצת דיסק הינה מצב בו הקרומים והסחוסים הגמישים המצויים בין החוליות חווים עומס יתר וכתוצאה מכך נפרצים. בין החוליות בגב ישן שכבות רבות של קרומים וסחוסים המאגדים בתוכן נוזל צמיגי. מבנה זה נקרא "דיסק".

    כאשר מופעל על החוליות לחץ גדול מזה אשר הדיסק מסוגל לשאת, קרומי הדיסק נפרצים ומצב זה נקרא פריצת דיסק. פריצת דיסק יכולה להרפא עם מנוחה אך ישנם מצבים בהם נדרשת עזרה ותמיכה חיצוניות.

    הסחוסים המצויים מסביב לחוליות מכילים עצבים מקומיים החשים כאב. במידה ונפרצים רק קרומים פנימיים האדם לא יחוש כאב, ורבים האנשים המסתובבים עם פריצת דיסק ואינם מודעים לכך. כאשר הקרומים החיצוניים נפרצים, זהו המצב בו האדם יחוש כאב, כאב העלול להיות משתק.

    טיפולים אוסטאופתיים לפריצת דיסק מאפשרים להקל על הכאב, לרפא את מקום הפגיעה, ואף למנוע את הצורך בפעולות קיצוניות כגון נטילת משככי כאבים חזקים וניתוחים פולשניים.

    מהו דיסק בין חולייתי?

    דיסק בין חולייתי מאפשר לחוליות עמוד השדרה לעמוד בלחץ ובזעזועים חזקים. ה"דיסק" הנו דיסקית סחוס עגולה ושטוחה המורכבת משכבות רבות של קרומים האוגרים בתוכם נוזל בעל רמת צמיגות גבוהה. דיסקיות אלו מפרידות בין כל שתי חוליות עמוד השדרה אשר מורכב מעשרים וארבע חוליות בין הצוואר למותן, וחוליות נוספות בין עצמות העוקץ (הזנב) והעצה (סקרום- בסיס עמוד השדרה).

    הדיסק מורכב משני חלקים הבנויים מסוגי קולגן (סחוסים) שונים – החלק החיצוני מורכב מסחוס סיבי שמחבר את החוליות ומאפשר להן תזוזה, והחלק הפנימי אשר מורכב מסחוס ג'לטין גמיש המכיל ברובו מים. הסחוס הפנימי יכול לשנות את צורתו בהתאם לתנועת החוליות שמגיבות ללחץ. הדיסקיות ממוקמות בין חוליות עמוד השדרה ומוזנות באמצעות כלי הדם של הגוף והחוליות.

    בעיות דיסק בעמוד השדרה

    בלט דיסק נגרם בשל לחץ על החוליות הגורם לנוזל שבחלק הפנימי של הדיסקית לבלוט לחלקה החיצוני, אך לא לפרוץ אותה בניגודל לפריצת דיסק מלאה. כאשר מופעל לחץ השוחק את הסחוס, הוא גורם להתפרצות הנוזל. פגיעה מסוג זה אינה גורמת בהכרח לכאב, אך היא גורמת לתופעות לוואי כגון תחושת נימול ובעיות תנועה. טיפול הכולל מנוחה עשוי לאפשר למעטפת הדיסק לשוב למצבה הרגיל.

    פריצת דיסק נגרמת כתוצאה מפריצה של סחוס הדיסק. כאשר נפרצת המעטפת החיצונית המערבת עצבים החשים כאב, האדם יחוש כאב והנזק עשוי להיות רב ואקוטי. כאבים אלו מלבד לכאבי גב יכולים להיות גם מוקרנים לאזורים אחרים בגוף, לעורר תחושת חולשה (בשל לחץ על העצבים) ולבעיות שריר ושלד, כתוצאה מהיציבה המאולצת הנגרמת מהכאב.

    פגיעה בדיסק יכולה להתפתח מעומסים מצטברים לאורך החיים (התכופפויות חוזרות, נשיאת משקלים, ישיבה לא נכונה לאורך זמן ועוד) או להיגרם כתוצאה מעומס חריג כגון פציעת ספורט, תאונה או מצב בריאותי לקוי.

    פגיעות דיסק עלולות להיגרם לאורך כל עמוד השדרה, אך הפגיעות הנפוצות הן פריצת דיסק מותני, הגורמת לכאבי גב תחתון ורגליים ובמצבים חמורים לחוסר יכולת תנועה, ופריצת דיסק צווארי, הפוגעת באזור הצוואר השכמות והידיים.

    טיפול בכאבים ובפריצת דיסק

    הרפואה השמרנית מתקשה לטפל בפריצת דיסק ומספקת טיפולים הכוללים משככי כאבים ומנוחה ממושכת. ניתוחים מבוצעים רק במצבים קיצוניים.

    את הפתרון המוצלח ביותר מספקים טיפולים משלימים ביניהם טיפולים אוסטאופתיים לפריצת דיסק המאפשרים טיפול ידני ישיר ועדין ברקמות השלד והשריר.

    מקור החסימה והכאב, אינו בהכרח ניתן להבחנה באמצעות צילומי רנטגן. על ידי אבחון ידני באזור הפגוע מזהה האוסטאופת את מקורו, ובטיפול עדין במיוחד משחרר את זרימת הדם למקום הפגוע ומסיר את הלחץ המופעל על העצבים באזור עמוד השדרה.

    הטיפול מאפשר לאזור הפגוע להשתקם ומפחית מהכאב שנגרם כתוצאה מהפגיעה בחוליות. טיפול אוסטאופתי לפריצת דיסק מתבצע ללא מעורבות מיכשור רפואי או תרופות, אך על המטופל לצרף צילומי CT או MRI, בהתאם לבקשת האוסטאופת המטפל.

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img