לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    טכניקות טיפוליות אוסטאופתיות

    טיפולים אוסטאופתים מיועדים כדי לטפל בתסמונות גופניות שמקורן במגבלה רקמתית המשפיעה על תפקודו התקין של הגוף. מגבלות אלו לעיתים משפיעות על התנועה הפיזית או על תפקוד איברי הגוף השונים.

    מהם טיפולים אוסטאופתיים?

    הטיפול האוסטאופתי, באמצעות טכניקות ידניות ומגע מדויק, יכול לפתור בעיות בריאותיות ולהקל על כאבים שנובעים ממערכת השלד והשרירים. הטיפול מתמקד במגבלות שריר שלד אך גם באזורים אחרים בגוף, כגון איברי הגוף הפנימיים. הייחוד של טכניקות טיפול אוסטאופתיות הוא באופן שבו המטפל משחרר אזורים חסומים ומוגבלים בצורה מדויקת, ועל ידי כך מאפשר לתקן את זרימת החומרים החיוניים לאברים הפגועים שיכולים להשתקם ולהבריא. הגישה האוסטאופתית נחשבת לייחודית מפאת יכולת המטפל לחוש את המגבלות תחת ידיו, ובעזרת בדיקות רפואיות שגרתיות לקבל תמונה מלאה לגבי מקור הבעיה שמשפיעה על תפקוד איברי הגוף, כך שהטיפול יכול להתאים לתינוקות מיום היוולדם, נשים בהריון, מבוגרים וחולים למיניהם הדורשים התייחסות מיוחדת. לאחר תשאול מקיף וקבלת תמונה קלינית מלאה ומקצועית, המטפל ישתמש בטכניקות של לחיצות, משיכות, הרפיה, עיסוי מקומי והפעלה של האיברים כדי לשפר את תפקודם.

     

    מה הן שיטות טיפול אוסטאופתי?

    הטיפול האוסאופתי מחולק לשלוש שיטות שונות המתייסות לחלקים שונים בגוף.

    שיטה אחת הנקראת טיפול סטרוקטורלי, מתייחסת למורכבות שריר שלד, בה המטפל יבחן ויבדוק את הקשר בין המפרקים ורקמות שריר השלד לבין המגבלה התנועתית, ובעזרת תנועה אקטיבית או פסיבית של המטופל, ינסה לשפר את תפקוד הגפיים ושאר חלקי הגוף האחראיים על תנועתו. 

    השיטה השנייה נקראת טיפול ויסראלי, מתייחסת לאבירי הגוף הפנימיים, בה המטפל יבחן ויבדוק את תנועתיות האיברים הפנימיים ותפקודם, גם בסיוע בדיקות רפואיות אחרות, ובעזרת מגע עדין ומדויק לאיברי הגוף הפנימיים יוכל לסייע להם להגיע לתפקודם הטבעי התקין. שיטה זו ייחודית מאוד לטיפול האוסטאופתי, בה המטפל לאו דווקא "מעסה" או מניע את האיברים, אלא גם מכיר היטב את האנטומיה הטבעית ואת תחושת האיברים הפנימיים, כך שנסיון זה מקנה לו גישה מאוד שונה משאר הטיפולים האפשריים. בעזרת מגע ידיו מצליח המטפל לשחרר הדבקוית לאחר ניתוחים, חסימות מעי, קשיים תפקודיים של איברי הבטן או האגן, וכך ישנה התייחסות לכל איבר פנימי אחר בו האוסטאופת יחוש את המגבלה התנועתית על ידי הכרה טובה של התנועתיות הנכונה של האיברים הפנימיים של הגוף.

    השיטה השלישי נקראת טיפול קרניאלי או קרניוסקראלי, בה המטפל יחוש את תנועות עצמות הגולגולת הראש והצוואר, ובה יתייחס לתנועתיות ולחסימות הנוצרות באזור הגולגלת ונוזלי המח ועמוד השדרה. האוסטאופת יאבחן מגבלות באזור מפרק הלסת, הסינוסים, העיניים, ובין עצמות הגולגולת העלולים להשפיע על תפקודים שונים במערכות הגוף.

    האוסטאופת ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להגיע לאבחנה הנכונה ולטיפול המדויק הנכון למטופל. אמנם שלושת השיטות אינן מופרדות מבחינת הטיפול האוסטאופתי, והאוסטאופת ינצל את הידע הרחב כדי למקסם את היעילות, אך עדיין אוסטאופתים שונים נוטים לטפל בגישות שונות המתייחסות יותר לאחת השיטות הטיפוליות מתוך העולם האוסטאופתי. יש לזכור כי המטפל הוא אדם, בעל גישה שונה והתייחסות שונה לממצאים, לכן לעיתים אוסטאופתים שונים יטפלו בצורה שונה לחלוטין מאחרים. יש לזכור כי המגע העדין והמדויק, המתאים לתינוקות ומבוגרים כאחד, הינו בסופו של דבר כמעין אמנות. עדינות המגע והדיוק משתנים מאדם לאדם, ולכן אין לצפות לטיפול זהה מבין המטפלים השונים.

    ניתן לקרוא אודות המרפאה, המטפלים, ואופן הטיפול שאנו מציעים בקליניקה כאן

     

     

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img