אודות

אודות הקליניקה

דני שמואל וליאור אשכנזי, אוסטאופתים, הקימו את הקליניקה בשנת 2012. במהלך שנותיהם כאוסטאופתים, למדו על כאב, התפתחו והרחיבו אופקים אל עבר עולם הכאב ממקור שריר- שלד לצד הבנת המורכבות בתפיסות הכאב השונות והקשר לעולם הריגשי של המטופל. יחד עם הגישה האוסטאופתית העדינה, החלו להשתמש בדיקור היבש וטכניקות מגע נוספות כדי למקסם את תוצאות הטיפול במטופליהם. הם החלו ללמד בחברה לרפואה שריר שלד ובמספר מוסדות אדמיים שונים, כאב משלל היבטיו ודיקור יבש. מתוך ההבנה כי כל מטופל הוא עולם ומלואו וכי יש להתאים את תכנית הטיפול הנכון והמטפל הנכון למטופל הספציפי, חלמו לפתוח קליניקה אינטגרטיבית ייחודית המשלבת מספר תחומים בעלי גישות טיפוליות שונות כדי לעבוד בשיתוף פעולה מלא, בחשיבה צוותית תוך התחשבות במורכבות המטופל. במהלך ינואר 2023 הם הרכיבו צוות ייחודי של מטפלים ממספר תחומים מקצועיים המטפלים בכלל הרבדים של כאב ותופעות שונות, הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הריגשית.

אודות הטיפול האוסטאופתי

טיפול ייחודי במגע שבו המטפל משתמש בידיו בלבד, ובו המטפל מתאים את הטיפול לבעיה הספציפית של המטופל, על ידי בדיקות רפואיות שונות ובדיקות פיזיקליות, המטפל יבין את התלונה והתהליכים שהובילו אליה. אבחון הבעיה מבוסס על ידע מעולם הרפואה המערבית העדכני ביותר. לאחר הבדיקה, המטפל יתאים את טכניקות הטיפול במטרה להקל את כאב ותלונות המטופל ולעזור לו כדי לפתור את הבעיה הקיימת.
    במהלך הטיפול האוסטאופת ילחץ, ימשוך ויניע במגע עדין או גס בהתאם לצורכי גוף המטופל. התנועות ממוקדות ומדויקות לרקמה הבעייתית ולאיברי המטרה המהווים מגבלה הקשורה לתלונות המטופל. הטיפול מדויק להפליא כך שיתאים לכל אדם החל מתינוקות מיום היוולדם ועד לנשים בהריון ובני הגיל השלישי.

הראייה האוסטאופתית גורסת שהגוף הינו מקשה אחת, ובעיה במקום אחד משפיעה בצורה נרחבת על שאר מערכות הגוף ואיברי הגוף. הטיפול הראשון, בדרך כלל, יהיה ארוך יותר כדי לאבחן את מצבו הרפואי של המטופל. המטפל יתחשב בהיסטוריה הרפואיות המפורטת, בדיקות אורטופדיות, בדיקות מעבדה ודימות, בדיקות ניורולוגיות ובדיקות אוסטאופתיות הקשורות לבעיה וממקדות לאבחון והתאמת המשך הטיפול הנדרש.
    לרוב, שאר הטיפולים יהיו קצרים יותר ומותאמים על פי תלונות המטופל, כך שהמטופל יחוש הקלה במהירות האפשרית בהתאם למצבו הרפואי.

יש לציין כי אין צורך במספר רב של טיפולים כדי להבין אם המטפל מבצע את הדרוש כדי לטפל בתלונות המטופל, ובמקביל יש לזכור כי היות והטיפול הינו במגע, לא כל מטפל יבחר לבצע את אותן הטכניקות או במגע זהה למטפל אחר. כפי שניתן לחוות במקצועות שונים, המטפלים נוקטים בגישות שונות על אף שהבסיס הוא אותו הבסיס. מסיבה זו, איננו מסכימים לבצע סדרת טיפולים המשולמת מראש, כאשר בראש מעיינינו לנסות להקל ככל הניתן ובמהירות האפשרית בכל מטופל.

אודות הטיפול בביופידבק

ביו-פידבק היא שיטה העוזרת לאדם להתמודד ולאזן את עצמו במצבי לחץ ,פחדים, כאב  וחוסר שקט המפריעים לתפקוד היום- יומי.

הטיפול משלב למידה עצמית, תרגול טכניקות הרפיה ונשימה ,חשיבה מודעת ומשוב ממוחשב צבעוני ומשחקי המשקף את תגובות הגוף, ומבוסס מדדים רפואיים המספקים משוב מיידי ומדויק.

הטיפול אינו פולשני, מאוד ידידותי המלמד בגובה העיניים שיטות ויסות קלות לביצוע ולשיפור איכות החיים, ומתאים למבוגרים וילדים כאחד.
    במהלך הטיפול בביופידבק מחברים סנסורים לאצבעות הידיים. אלה מודדים סימפטומים גופניים על פי מדדים אובייקטיבים. תכנת מחשב מתרגמת בזמן אמת את הנתונים שהתקבלו, לגרפים ויזואליים, וההתבוננות בתנודות הגרף מלמדת אותנו להכיר אותו ולשלוט בו. הסימפטומים הגופניים הנמדדים קשורים באופן ישיר לרמות הסטרס ותפקוד הגוף שלנו, וכך, שליטה בגרפים, פירושה שליטה ברמות המתח בגופנו.
    הטכניקות בהן המטפלים משתמשים כדי להגיע לתוצאה הרצויה כוללים מיינדפולנס, מדיטציות, הרפיית שרירים, נשימות, תרגילי cbt דמיון מודרך ועוד.

מדברי רותם דוידס, מטפלת ביופידבק ו CBT:

"מטפלת מוסמכת בביופידבק, CBT יישומי, ומאסטר ב-NLP. בעלת תואר בחינוך ובתקשורת. ב-8 שנים האחרונות אני מטפלת בקליניקה בתל אביב. התנסיתי כמטפלת ביופידבק במסגרת קופות החולים (כללית ומכבי), וכיום מרכזת את תחום ביופידבק בקופת חולים כללית.

​כל פעם אני מופתעת מחדש איך תרגול פשוט מול תוכנת מחשב, מקל באופן משמעותי על בעיות רגשיות שונות. וכל זה במספר מפגשים בודד.

בשנים האחרונות טיפולי ביופידבק ו-CBT תופסים תאוצה. רופאי משפחה ופסיכולוגים מפנים מטופלים וממליצים להם לשלב את התרגול בשגרת יומם, כדי להקל על הסימפטומים מהם הם סובלים.

בקהילה מטופלים רבים הם ילדים הסובלים מקשיי קשב וריכוז, שהוריהם מחפשים דרך טבעית להתמודד עם הבעיה. אין פלא שהורים רבים בוחרים עבור ילדיהם גישה טבעית זו, המבוססת על למידה עצמית ומשוב, ואינה פולשנית או תרופתית.

​התודעתי לשיטת ביופידבק, כמטופלת. הייתי במשבר 🙁 וחיפשתי שיטת טיפול קצרה ואפקטיבית. השילוב בין הענייני והמדויק (המחשב) לעולם הגוף והרגש ריתק אותי. אהבתי את זה שיכולתי לראות בכל מפגש את ההתקדמות שלי על המחשב, ולהרגיש שאני ״מנצחת״ את הגוף שלי.
    הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה. והנה אני כאן 🙂
    במפגשים אני משתמשת בטכניקות שונות: מיינדפולנס, מדיטציות, הרפיית שרירים, נשימות, תרגילי cbt דמיון מודרך ועוד. טכניקות שאני גם מיישמת על עצמי ביום-יום, ושמסייעים לי בהסתכלות ״שקטה״ יותר על העולם.
    אני מזמינה גם אתכם להתנסות. לרוב תוך מספר מפגשים בודד כבר תרגישו הקלה."

אודות נורית פולק- תזונאית טבעית ופונקציונלית

בוגרת לימודי תזונה טבעית במכללת רידמן ולימודי תזונה פונקציונלית ב Functional Nutrition Alliance. מטפלת בתזונה משנת 2012 וחברה ב The Institute for Functional Medicine.
    מטפלת בבעיות במערכת העיכול כגון מעי רגיז, מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס.
    בעזרת תזונה ושינוי אורח חיים אפשר לשקם את חיידקי המעיים ואת הריריות של מערכת עיכול וכך לשפר סימפטומים כגון שלשול, עצירות, גזים, נפיחות, צרבות ומאפשר להיגמל מתרופות מסויימות כדוגמאת תרופות המבססות את חומציות הקיבה.
    בתשאול, ולפעמים בבדיקות מסויימות אפשר להבין אם יש קנדידה, פרזיטים או הליקובקטר או שיש רגישות למזון מסויים שרובו זה גלוטן או מוצרי חלב אבל לא רק.
    לאחר שינוי תזונתי ובעזרת תוספים שונים ניתן להגיע לתוצאות טובות ולהרגיש הרבה יותר טוב. פעמים רבות התוצאות אף טובות מתרופות שונות. עם שינוי התזונה ואורח החיים תופעות הורמונליות כמו גיל מעבר, תסמונת שחלות פוליציסטיות, כאבים לפני המחזור, וכו' יכולות גם כן לקבל תפנית מפתיעה.
    לדוגמא, ניתן להפחית רמות סוכר בדם תוך מספר חודשים, וכאשר מורידים את רמות הסוכר בדם (ובעיקר את רמות האינסולין, ההורמון שמכניס את הסוכר לתאים) הרבה סימפטומים משתפרים כמו לחץ דם, השמנת יתר עייפות כרונית, אינסומניה, כאבים בגוף ועוד בעיות בריאותיות רבות.
    בנוסף, בעיות עור ומפרקים מושפעים ממה שאנחנו אוכלים, כדוגמת אקנה הקשור באופן הדוק לצריכת סוכר, מוצרי חלב וחוסר מינרלים כמו אבץ המשפיעים על איזון של חיידקי המעיים. כאבי ראש ומיגרנות לעיתים הם סימפטומים של רגישות למזון או שהכבד שלנו "עמוס" וצריך לעזור לו לנקות רעלנים בצורה יותר יעילה.
    את מערכות הגוף קשה להפריד מחיי היום- יום ותפקודו, המושפע באופן ישיר מן התזונה, הפעילות הגופנית והריגשית שלנו.

אודותינו

מרפאת ביאליק לוגו

דני וליאור, אוסטאופתים מוסמכים השמים לעצמם מטרה לפטור כאבים ובעיות רפואיות על ידי טיפול ידני, עדין ומדויק, המבוסס על ידע הרפואה המערבית העדכנית ביותר. עוזרים למטופלים להעביר כאבים , כאבים שמקורם ידוע ושאינו ידוע באמצעות אבחון המבוסס על הסיפור הרפואי (אנמנזה) ובדיקה פיזית של המטופל.

לאחר האבחון ובדיקות העזר נתחיל בטיפול, טיפול אוסטאופתיה כולל – טיפול ברקמה הרכה- שרירים, גידים, רצועות, עצבים , כלי דם וטיפול ברקמות קשות עצמות ומפרקים . טיפול באיברים פנימיים- על ידי לחיצות והנעות האיברים. טיפול קרניאלי- תוך כדי הבנת תנועתיות עצמות הגולגולת ולחצים תוך גולגותיים, בתנועות עדינות ולחיצות המשחררות את הרקמות הבעייתיות.

טיפולי אוסטאופתיה כוללים טכניקות רבות ומגוונות בהתאם לבעיה והשיטה לפתרונה, בין אם טכניקות מנואליות אוסטאופתיות לבין טכניקה רפואית- IMS, דיקור יבש, גירוי תוך שרירי על ידי דיקור בשרירים הבעייתיים, המשתמש בידע רפואה אנטומית מערבית. במקרים מסויימים תיתכן הקלה מרובה לאחר טיפול בודד, אך ברוב המקרים התהליך ימשך לאורך מספר טיפולים עד הקלה משמעותית, ואף פתרון מלא לבעיה.

מרפאת ביאליק נוסדה בלב תל אביב ע״י דני שמואל וליאור אשכנזי, כל אחד אוסטאופט מוסמך ובעל תואר (Diploma of Osteopathic Medicine D.O) ממכון ווינגייט. הם הוכשרו במרפאת הכאב של ביה"ח רמב"ם, וחברים באיגוד הרפואי "החברה הישראלית לרפואה שריר שלד".

הראייה האוסטאופתית גורסת שהגוף הינו מקשה אחת, ובעיה במקום אחד משפיעה בצורה נרחבת על שאר הגוף,מערכות הגוף ואיברי הגוף.

הטיפול יכלול בטכניקות עדינות ומדויקות המותאמות למטופל בין אם המטופל תינוק, ילד מבוגר או קשיש,ספורטאים או אשה בהריון.