לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    פוסט-פארטום

    טיפול אוסטאופתי לנשים הסובלות כאבים אחרי לידה

    תקופת ההריון איננה קלה מבחינת האם, שגופה עובר שינויים רבים כדי להתאים עצמו להתפתחות העובר וללידה. האיזון ההורמונלי משתנה אף הוא וגורם לתופעות פיזיות ורגשיות שונות, מגוונות ורבות. תזונת האם גם היא עוברת שינוי כאשר הגוף מתאים עצמו להזנת העובר. גם לאחר לידת התינוק על גופה של האם להתמודד עם השינויים שהיה עליו לעבור. בנוסף לטיפולים לאחר הלידה, האוסטאופתיה כיום מציעה מגוון טיפולים לאם במהלך ההריון בכדי לסייע לגוף בהתאקלמות ובהתמודדות עם המצב החדש.

    כאבים אחרי לידה

    נשיאת משקל התינוק שהכבידה על הגב והאגן בנוסף לתהליך הלידה הדורש מהשרירים ומרצועות הרחם מאמץ רב יכולים להתבטא בכאבים ולעתים אף בדלקות ובבעיות תנועה. התרחבות הרחם שגרמה ללחץ על האברים והרקמות הפנימיים ממשיכה להשפיע על היולדת גם בתקופ ההחלמה שלאחר הלידה.

    אמנם, בעוד שהלחץ שנגרם בשל התרחבות הרחם ומשקל העובר נעלם מייד לאחר הלידה, החלשות רצועות הרחם והשרירים שתמכו במרכז הגוף במהלך ההריון עוד מקשה על התנועתיות. הגוף מתקשה לחזור ליציבה הטבעית ופעמים רבות מתפתחת תחושה של כאבי גב וכאבי רגליים. תופעות אלו שחלקן מופיעות בשל הלחץ שנגרם על אזור הבטן בשל התרחבות הרחם והשינויים הפיזיולוגיים וההורמונליים שאלצו את השרירים והמפרקים לנוע באופן לא טבעי, הן מהגורמים הנפוצים ביותר להופעת כאבים אחרי לידה.

    טיפול אוסטאופתי בכאבים לאחר הלידה

    הכלים הרפואיים לזיהוי כאבים בתקופה זו מוגבלים בשל רגישות האם והתינוק ולכן יש צורך בדרכים אלטרנטיביות עדינות כדי לאבחן את הסימפטומים ואת הגורמים לכאבים אחרי לידה. אוסטאופתיה היא שיטה אלטרנטיבית, המאפשרת לבדוק את האם בעדינות וברגישות הנדרשת, לזהות את הפגיעות שגרמו לכאבי שרירים ומפרקים, ולהעניק טיפול ידני המסייע להתגבר על כאבים אחרי לידה, ללא שימוש במכשור או בתרופות.

    טיפול אוסטאפתי אחרי לידה מיועד לטיפול בפגיעות הגורמות לכאבים ולקשיי תנועה בשל השינויים במבנה הגוף בתקופת ההריון ולאחר הלידה. הגורמים הנפוצים ביותר לכאבים בנשים אחרי לידה הוא תנועתיות לא טבעית של מפרקי אגן הלוחצים על רקמות ואברים, תזוזות זעירות בחוליות עמוד השדרה שיכולות לגרום לכאבים עזים, פגיעה בחוליות עצם הזנב שעלולה לגרום לאובדן שליטה בסוגרים ופגיעה בתעלת עצב או חסימה של נוזלי עמוד השדרה. טיפול אוסטאופתי אחרי לידה שמתבצע באופן ידני מאפשר לאבחן ולתקן פגיעות שנגרמו במהלך ההריון ולאחריו גם כאשר הכלים הנמצאים בידי הרפואה הקונבנציונאלית לא מספקים מענה.

    תופעות רגשיות אחרי לידה

    מרבית היולדות זקוקות לתקופת מנוחה והתאוששות מהמאמץ הפיזי הרב שנדרש מגופן בתקופת ההריון והלידה אך אחוז ניכר מהן סובלות גם מתופעות רגשיות האופייניות לתקופה זו. "אחרי לידה" (Post Partum) הוא מונח שמשמש לתיאור השלב שמגיע לאחר הלידה, בו לעתים האם מגיבה למצבים באופן אמוציונלי שאינו אופייני לה. בתקופת "אחרי לידה" עשויות אמהות להגיב מתוך סערת רגשות ומצבי רוח משתנים, לחוות דכדוך קל או התקפי בכי בלתי נשלט, דאגנות יתר או נדודי שינה.

    מצב זה יכול להמשך כמה ימים והוא נחשב לתופעה טבעית לאחר לידה (יש להבחין בין דיכאון קל לבין מצבי "אחרי לידה" קליניים כגון דיכאון מתמשך לאחר לידה או בעיות בתפקוד בלוטת התריס, שמחייבים טיפול רפואי).

    תופעה נוספת לאחר הלידה היא "חוסר היכולת" של האימא להתקשר רגשית לתינוק ואמהות רבות חוות תקופת הסתגלות לתינוקותיהן שזה עתה נולדו, אבל ברוב המקרים, לאחר זמן לא רב, האימא נקשרת בטבעיות לתינוקה במהלך הטיפול בו. אין ספק שגם עבור אם שעבורה זו אינה לידה ראשונה, נדרש מאמץ רגשי רב בהתמודדות עם המצב החדש.

    טיפול אוסטאופתי אחרי לידה עוזר לאם לשפר את הרגשתה הטובה ומשחרר אותה מכאבים שנגרמו בין השאר מלחץ פיזי על השרירים והעצבים. הטיפול עדין ומרגיע במיוחד ומאפשר לאזן את הרקמות ולשחרר חסימות שמונעות ממנה לחזור לתפקוד מלא וחיוני.

     

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img