דלקות אוזניים חוזרות

ילדים רבים סובלים מדלקות אוזניים חוזרות. הטיפול הראשוני הנכון לדלקת האזנים הפנימית הוא אנטיביוטיקה בכדי לטפל בדלקת הנוצרה מזיהום.

אבל כאשר הדלקות חוזרות ונשנות ללא הפסקה. הטיפול המוצע להורים הינו הטיפול המונע הוא ניתוח "כפתורים".

בכדי להבין מה עושים בניתוח ומדוע עושים אותו, כדאי להבין קודם כל, מה גורם לכך, ומדוע עושים אותו.

דלקת אוזניים פנימית (otitis media) –  דלקת הנוצרת מזיהום של חיידק שהגיע לתוך תעלת האוזן. המערכת הפנימית של האוזן מפרישה בצורה קבועה חומר מסכך, הנועד להדביק לכלוך ולהרחיק כל חלק העלול להכנס לאוזן, אותו חומר מתנקז לתוך תעלה פנימית נוספת הנקראת "התעלה האוסטאוכיאנית" (ostachian tube), תעלה צרה מאוד שעוברת במקום צפוף במיוחד ומנקזת את החומר לחלל הפה, משם החומר מחליק ללוע לגרון ויוצא לדרך מערכת העיכול.

הבעיה מתחילה, כאשר התעלה, שעוברת באותו מקום צפוף, נחסמת או נדחפת מעט על ידי הרקמות הסובבות בגלל נפיחות האזור אחר הצמוד לתעלה.

כאשר התעלה נחסמת הנוזל אינו מצליח לחדור, ונתקע. וכך הלכלוך וחיידקים אינם מסוגלים לצאת, נשארים, מתרבים, וגורמים לאותה דלקת. הדלקת חוזרת ונשנית בהתאם לאותה התעלה.

ב"ניתוח כפתורים" הרופא, מחדיר כפתורים לתוך אותה התעלה, בצורה חודרנית והרדמה, בכדי להשאיר את התעלה פתוחה, וכך הנוזל יוכל לצאת.

הטיפול האוסטאופתיה, לרוב מצליח לטפל בתופעה, בצורה לא חודרנית ולא אגרסיבית, ואף במקרים רבים להעלים אותה לגמרי!

האוסטאופת, שמיומן בטיפול עדין ועמוק, מצליח בצורה מדויקת לפתוח את התעלה על ידי משיכה וטיפול ברקמות הרכות, לאמן את הרקמה והעצמות להתרכך ולהשאר יותר פתוחה. במקרים רבים, כבר בטיפול הראשון המטופל מדווח על הרגשת לחץ מופחת ואף טפטוף של הנוזל לתוך הגרון.

האם הטיפול מתאים גם למבוגרים עם אותם התסמינים?

בהחלט!  אבל למבוגרים הבעיה יותר מורכבת, הרקמה יותר קשוחה, עצמות הראש כבר סגורות ואינן גמישות כשל ילדים. בהחלט מומלץ לנסות, אך בוודאי שהתופעה לא תפתר במהירות שהתופעה נפטרת אצל ילדים.

האם הטיפול עלול להזיק?

– הטיפול מציע אלטרנטיבה בטוחה, ללא שום שום פעולה חודרנית או פעולה מסוכנת! כאב יתכן תוך כדי טיפול בעקבות רגישות של המקום, הדלקת עצמה, או לחץ המופעל בדרך קבע על הרקמה.