לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    טיפול בדליפת שתן

    דליפת שתן

    מהי דליפת שתן?

    דליפת שתן היא תופעה מוכרת ונפוצה מאוד של איבוד שליטה על שלפוחית השתן. דליפת שתן יכולה לקרות בכל גיל ושכיחותה עולה בגילאים מבוגרים יותר. הדליפה יכולה להופיע לעיתים רחוקות או לעיתים תכופות , ממצב של מספר טיפות בודדות לדליפה קלה או בינונית. דליפת שתן יכולה להשפיע מאוד על איכות החיים ולכן חשוב לאבחן ולהבין מה הגורמים לדליפת השתן ולטפל בכל "חומרה" של דליפה וללא תלות בגיל בו היא מופיעה.

    קיימים סוגים שונים של דליפות שתן, הנפוצים ביותר הינם:

    דליפת שתן במאמץ – מצב של איבוד לא רצוני של שתן המתרחש בזמן עליה של הלחץ התוך בטני-  שיעול, עיטוש, צחוק ,הרמת משקל כבד , פעילות גופנית כמו ריצה וקפיצה בחבל .

    דליפת שתן מדחיפות – דחף פתאומי וחזק למתן שתן שמלווה בדליפת שתן לא רצונית. לעיתים תהיה עליה בתדירות ההשתנה במהלך היום ואף במהלך הלילה.

    שילוב של השניים – במאמץ ומדחיפות – כשחווים יותר מסוג אחד של דליפת שתן.

    דליפת שתן יכולה לנבוע מהרגליים יומיומיים, בעיה פיזיות או מבעיה רפואית אחרת.

    דליפת שתן זמנית – יכולה להתרחש בעקבות מזון או שתיה מסוימים וכן תרופות שונות היוצרים גירוי בשלפוחית ומגדילים את נפח השתן. לדוגמא: אלכוהול, קפאין, שתיה מוגזת, שוקולד, תרופות ללחץ דם וללב ועוד.

    דליפת שתן יכולה לנבוע סיבות רפואיות שכיחות ומוכרות כמו: דלקת בדרכי השתן, עצירות.

    דליפת שתן ממושכת – יכולה לנבוע משינויים או מצביים גופניים שונים כמו:לאחר ובמהלך הריון, לאחר לידה , שינויים הורמונליים בגיל המעבר, חסימה כלשהי במערכת השתן, מצבים נוירולוגיים שונים  הפוגעים במערכת העצבים כמו- פרקינסון, טרשת נפוצה, פגיעות חוט שדרה שונות ועוד.

    אבחון – האבחון מתבצע אצל רופא\ה ופיזיותרפיסטית רצפת אגן.

    מדוע חשוב לטפל בדליפת שתן? וכיצד מטפלים?

    במידה ולא נטפל בדליפת שתן – נחווה פגיעה באיכות החיים, לעיתים תהיה הגבלה עצמית של פעילויות שונות כמו ספורט ומפגשים חברתיים, עליה בסיכון לנפילות במבוגרים בעקבות הניסיון להגיע במהרה לשירותים. וכמובן  שלא נרצה לפספס את הגורם לבעיה שיכול להיות חמור יותר ומחייב טיפול .

    במקרים רבים נוכל לטפל בדליפת שתן על ידי שינוי הרגלים כמו: שמירה על משקל תקין, תרגול של שרירי רצפת האגן לשיפור יכולת הסגירה של הסוגרים, שינויי הרגלי תזונה שתיה והתרוקנות על פי הצורך ומניעה של עצירות בדרכים שונות.

    את השפעתם של השינויים בהרגלים ותרגול לחיזוק של שרירי רצפת האגן נוכל לראות ,בדרך כלל, לאחר מספר שבועות .

    במידה והטיפול השמרני לא מועיל קיימות אופציות טיפול נוספות המוצעות לאחר התייעצות עם הרופא\ה ובהתאם לאבחנה והממצאים: טיפול תרופתי, זריקות, ניתוח.

     

    כתיבה: רותם מאייר פזיוטרפיסטית רצפת האגן – מרפאת ביאליק.

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img