לקביעת תור או ייעוץ נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם

    הטיפול האוסטאופתי לשיכוך כאבים בשורש כף היד

    האם התחילו להופיע לכם בזמן האחרון תחושת נמלול באצבעות כף היד, כאב חד בשורש כף היד ואולי אף בכתף, צוואר או חזה? יכול להיות שמדובר בפגיעה אינטנסיבית במנהרת שורש כף היד – הלוא היא תסמונת המנהרה הקרפלית. נכון להיום, הגישה של הרפואה הקונבנציונאלית לטיפול בתסמונת המנהרה הקרפלית היא ניתוח המבוצע באלחוש מקומי בלבד. לאוסטאופתיה יש הצעה אחרת עבורכם:

    תסמונת המנהרה הקרפלית – כך תזהו

    תסמונת המנהרה הקרפלית  או בשמה הלועזי Carpal tunnel syndrome, מאפיינת בעיות תנועה ומגבלות בשורש כף היד, בין היתר כאבים עזים מאוד. במנהרה הקרפלית עוברים הגידים האחראים על תנועת האצבעות וכמו כן נמצא גם העצב המדיאני – האחראי על עצבוב תחושות האגודל, האצבע ומחצית מהקמיצה.

    במידה וחשתם עקצוצים או נמלול בקצות האצבעות הנ”ל, כאבים חדים בשורש כף היד או קושי לסגור אותה ולאחוז בחפצים – תתחילו לחשוד בתסמונת המנהרה הקרפלית. דבר שעוד עלול להדליק לכם נורה אדומה, הוא התייבשות העור בצורה מאסיבית והידללות ציפורניים.

    התופעה נצפית בעיקר אצל אנשים העובדים שעות ארוכות על מקלדת המחשב, שכן הפעולה החוזרת של תקתוק על המקלדת מעמיסה על האזור. אך שימו לב: התופעה לא משויכת באופן ספציפי לקהילת אנשי המחשבים, אם כי גם נגינה או הפעלת מכשירים כבדים (עבודות המבוצעות במוטוריקה קטנה המתבטאת בתנועות חוזרות של האצבעות) עלולה להוביל לאותה פגיעה מדוברת.

    אוסטאופתיה כטיפול בתסמונת המנהרה הקרפלית – לא רק עיסויים בכף היד

     

    מי מכם שטופלו בעבר על ידי אוסטאופתיה יודע שאין האוסטאופת מסתפק בטיפול בנקודה הכואבת בלבד, שכן הגוף שלנו עובד כמקשה אחת וההתיחסות אליו הינה הוליסטית ולוקחת בחשבון שכאב עלול לגרור ולהקרין כאב נוסף במקום אחר. במקרה של תסמונת המנהרה הקרפלית נוסף לכף היד נבחן גם את תפקודי המרפק, צלעות, כתפיים, צוואר וגב עליון וכמובן גם את כל אורך עצב הגפה העליונה (האחראי על עצבוב האצבעות).

    כחלק מהטיפול יפעיל האוסטאופת מניפולציות ידניות שמטרתן להציף תחושת שחרור מהלחץ החסום (המגיע מהפאסיה – רקמת החיבור) והרפיה של כלל השרירים והגידים באזור הכואב והפגוע.

    מלבד הלחץ המכאני המופעל, הטיפול האוסטאופתי בתסמונת המנהרה הקרפלית מתמקד גם במערכת ההובלה, המשחקת תפקיד מכריע בתחושת הכאב בשורש כף היד. בנוסף, מערכת העצבים האוטונומית קובעת את רדיוס העורקים באזור הגב העליון, שכן כאשר הם צרים מידי או מופעל עליהם לחץ קבוע (כתוצאה מדלקת, למשל) הדבר יתבטא בכאבים עזים בשורש כף היד.

    בכדי שתהיה זרימת דם וזרימה עצבית תקינות לגפה העליונה, השלב הבא בטיפול האוסטאופתי לטיפול בכאבים בשורש כף היד יכלול אבחון וטיפול ידני במקור הבעיה. חוסר איזון בשרירי הצוואר או הכתפיים (תנועתיות יתר, הגבלה או קישיון) עלול לפגוע בזרימה התקינה של הדם לכף היד, מה שעשוי ליצור לחץ על הברכיאל פלקסוס (עורק עצבי היוצא מהצוואר אל הגפה העליונה).

    במקרים בהם תסמונת המנהרה הקרפלית מאובחנת (על ידי אורתופד) ביד ימין – האוסטאופת יבצע מניפולציות מכניות ידניות על הכבד והסרעפת. לעתים ישתמש האוסטאופת בטכניקת דיקור מערבי יבש כדי להגיע לתוצאה מירבית של שחרור שרירי.

     

    תנוחה ויציבה נכונה למניעת תסמונת המנהרה הקרפלית

    עבודה קבועה ושוטפת על המנח הכללי של הגוף, כולל התחייבות להתייחסות לכפות הרגליים, העיניים והלסת יעזרו באופן כמעט וודאי לשפר את היציבה, דבר שמונע ומקטין הווצרות כאבים עקב עבודת איברי גוף אינטנסיבית חוזרת ונשנית.

    הטיפול האוסטאופתי מומלץ ביותר כאשר מדובר בכאבים הנוצרים מחוסר איזון בגוף. הטיפולים מניבים תוצאות חיוביות ומשמעותיות בפרק זמן קצר בין אם מדובר בבעיה הכוללת מספר מערכות בגוף לבין אם מדובר בבעיה קטנה יחסית וספציפית כמו שורש כף היד.

    צור קשר

    מתעניין אודות הטיפול ? קרא עוד לגבי טיפולים אוסטאופתים !

      img