מיהו האוסטאופת ומה היא הכשרתו

<

אוסטאופתיה – זוהי שיטת אבחון, טיפול וריפוי המושטטת על מניפולציות מכניות של ידי המטפל. מטרתה לתת מענה לבעיות שלד, שרירים וגידים, דהינו – כאבים אורתופדיים בעיקר. כחלק מהטיפול האוסטאופתי, מתמקד המטפל בחיפוש הסיבות לכשל הגופני שהמטופל חווה, הייחוס הוא אל הגוף כיחידה אחת ולא אל כל מערכת גוף בנפרד. הטיפול אינו כרוך בשימוש בתרופות או במכשירים.

לפני הכל, מיהו האוסטאופת?

אוסטאופת הוא מטפל שעבר הכשרה ארוכה ומאתגרת הדורשת הבנה וידע בתחומים רבים שנפרט עליהם מיד; כחלק מהלימודים התיאורטיים של האוסטאופת המתחיל משולבת גם הכשרה קלינית מעמיקה המקנה לו ידע רפואי נרחב וכמו כן את הכישורים הרלוונטיים לעסוק באוסטאופתיה באופן מקצועי כמו גם אבחון מצבים שבהם יש צורך בהתערבות הרפואה הקונבנציונלית, רופא כללי או רופא מומחה.

5 עובדות בסיסיות על מסלול ההכשרה ואפשרויות העבודה

1. כמו שהזכרנו קודם, בכדי לקבל הסמכה של אוסטאופת יש לעבור מסלול הכשרה המונה כ – 3,500 שעות. מסגרת הלימוד במסלול ההכשרה של האוסטאופת דורשת לימודי פיזיולוגיה, אנטומיה, פתולוגיה, ביו-מכניקה, שיטות קליניות ועוד. כל אלו יחד מתרכזים בסופו של דבר להסמכה של D.O. דיפלומה באוסטאופתיה
      . לימודי תואר שני (MOST) כוללים גם מסלולים מיוחדים לעוסקים ברפואה ורוצים להרחיב את ארגז הכלים שברשותם.

1. כבר בתום השנה הראשונה מתוך חמש נושרים סטודנטים רבים מלימודי אוסטאופתיה בעקבות הלחץ האינטנסיבי והדרישות הנוקשות בדרכם להרוויח את התעודה שתקבע בסופו את היותם אוסטאופתים מוסמכים.
    2. לימודי האוסטאופתים כוללים הרבה נושאים מהרפואה הקונבנציונלית, רובם יסודות הרפואה המערבית; ביניהם אנטומיה, נוירולוגיה, אורתופדיה כמובן ועוד, כל אלו בנוסף על קורסי התוכן האורגניים של האוסטאופתיה – טכניקות ריפלוקס, אוסטאופתיה כללית, סמיולוגיה ועוד מגוון עצום של טכניקות המותאמות אישית לכל בעיה ובעיה. האוסטאופת מבצע סקירה מדוקדקת של מצב המטופל, החל מגילוי מקור הכאב והסבר על התפשטותו בגוף עד לטיפול והחלמה מלאה. לאחר שמצא את הגורם לכאבים, לא בהכרח שיחל האוסטאופת את הטיפול מנקודה זו, יכול להיות שהיא מסתירה בעיה גדולה יותר ולשם יש לגשת.
    3. נהוג לחלק את לימודי האוסטאופתיה לשלושה חלקים עיקריים:

– אוסטאופתיה קרניאלית: סוג זה של אוסטאופתיה מתמקד ברקמות הגוף ובעצבים; היא נותנת מענה נרחב ומקצועי לבעיות צוואר וכתפיים, גב, מפרקים, ראש, עייפות וכן כאבים החוזרים ונשנים.

– אוסטאופתיה ויסצראלית: אוסטאופתיה זו עוסקת בתנודות הסרעפת והשפעתה הישירה על האיברים השונים בגוף.

– אוסטאופתיה סטרקטורלית: כבר משמה ניתן להבין כי מדובר בסוג אוסטאופתיה העוסק במבנה השלד והשרירים האחראים על תפקוד הגוף השלם; תפקידה לעזור לשרירים ולשלד לתאם את פעילותם ולעבוד כיחידה אחת על אף המגוון הרחב של הבעיות.
    4. באירופה יש ריכוז גבוה של אוסטאופתים, כאשר הגוף המרכז אותם נרקרא FORE. המדינות המשתייכות והפועלות על פי תקנים ורגולציות של ארגון האוסטאופתיים באירופה הן בראש ובראשונה – בריטניה, לאחר מכן צרפת, פורטוגל, פינלנד, איסלנד, שווייץ, ליכטנשטיין ומלטה. בבריטניה, ממתקדמות האוסטאופתיה באירופה, מרוכז התחום על ידי המועצה הכללית לאוסטאופתיה (GOsC).
      – על אף שבריטניה היא המתקדמת מבין מדינות אירופה בתחום האוסטאופתי, היום גם בצרפת הוא הולך ומתפתח; תוכלו למצוא בצרפת קליניקות אוסטאופתיה פרטיות פזורות וכמו כן גם שירותי אוסטאופתיה בקופות חולים ציבוריות לקהל הרחב.
      – בגרמניה: קיימת האפשרות לבחור בלימודים אלטרנטיביים המכשירים לטפל בעזרת טכניקות ידניות, או לחלופין תוכלו לבחור באפשרות ללמוד במסלול לרפואה אוסטאופתית (D.O.T.), המכשיר אותך לאבחון בעיות ודרכי פתרון, מלבד הטיפול האוסטאופתי המעשי.

אלו היו 5 עובדות בסיסיות שאיגדנו עבורכם בנוגע ללימודי אוסטאופתיה ודרכי הטיפול המקובלות בשיטה זו; או מקווים שעזרנו לכם ושקיבלתם את הידע אותו חיפשתם לקראת תהליך כה גדול כמו רכישת מקצוע.

אוסטאופתיה – רפואה טבעית

בשנים האחרונות, החל תחום האוסטאופתיה לתפוס תאוצה ולקבל הכרה ומודעות בזכות התוצאות החיוביות והמידיות אשר הוא מציג; מדובר בשיטה חדשה בישראל והיא מיועדת לכל אותם אנשים שאינם מוכנים להיעזר בטיפול תרופתי מסיבות כאלו ואחרות, או פשוט הגיעו לנקודת 'אין מוצא' – טיפולים על גבי טיפולים שאינם מפיקים תועלת (לפעמים אף יותר נזק) או שהם מועילים רק באופן חלקי.

המרפאה האוסטאופתית "ביאליק" שמה את המטופלים שלה בראש סדר העדיפויות והטיפול התרופתי הוא אינו ברירת מחדל אצלנו. אנו ניתן לכם מענה לבעיות מגוונות ונרחבות כמו כאבי גב, בעיות פריון והתפתחויות עובר, אוסטאופתיה לילדים, בעיות מפרקים וכאבי שרירים, כאבי ראש ומיגרנות, פציעות ספורט, תאונות גוף שונות (דרכים, נפילה מגובה, חבלה כהה עוצמתית ועוד), בעיות מבנה אצל קשישים וכו'.