אוסטאופתיה כטיפול מונע בתינוקות

אוסטאופטיה-לתינוקותאוסטאופתיה היא טיפול המתבצע  גם בתינוקות שרק נולדו במטרה לאתר תזוזות קלות של עצמות הגולגולת והשלד ולהשיב אותן למקומן כדי למנוע בעיות שמתפתחות גם בגיל מבוגר יותר. זהו טיפול אלטרנטיבי וייחודי שאף מרגיע את התינוקות שמבוצע באופן ידני ועדין על ידי מטפל מוסמך או רופא אוסטאופת.

השיטה האוסטאופתית מתייחסת לגוף כאל יחידה הפועלת בשיתוף פעולה של כל האברים. לכן, ריפוי של בעיה מסוימת במבנה השלד של תינוקות מסייע בריפוי בעיות אחרות, לדוגמה, שחרור חסימת מעבר העצבים לגולגולת מסייע בתיקון  בעיות אכילה של התינוק. מכיוון שהזרימה הטבעית בגוף התינוק מאפשרת לאברים להתרפא ולתפקד באופן בריא התינוקות בריאים ורגועים יותר לאחר שהוסרו החסימות שמנעו מגופם לתפקד.

טיפול אוסטאופתי קרניו-סקרלי לתינוקות

טיפול קרניו סקרלי מיועד לגולגולת והוא כולל אבחון וטיפול שמבוצעים באופן ידני, ללא מניפולציות או שימוש במכשירים. הוא מתבצע באופן עדין ופעמים רבות אף מרגיע תינוקות במהלך הטיפול. הטיפול מבוסס על שיטה אלטרנטיבית לתיקון בעיות שלד וגולגולת, ביניהן תזוזות זעירות של העצמות. לפי שיטה זו עצמות הגולגולת נעות בריתמוס מסוים כאשר הפרעה בתזוזה האוטומטית, כגון פגיעה בגולגולת התינוק העדינה במהלך הלידה, חסימה של הנוזל השידרתי ועוד, יכולה לגרום לנזקים שונים המשפיעים לטווח הארוך.

נזקים אלה כוללים חוסר שקט, פגיעה בזיכרון, כאבי ראש והפרעות במערכת העיכול. טיפול אוסטאופתי לתינוקות מאפשר לאבחן ולתקן מצבים של חוסר איזון או מצבי לחץ על רקמות הקשורות לעמוד השדרה והגולגולת וכך למנוע בעיות לטווח קצר ובעיות שהיו עלולות להתפתח בשל מצבים אלה.

טיפול אוסטאופתי לתינוקות היא טיפול ייחודי הן בשל אופן האבחון הידני והן בשל הטיפול, שמאפשר לתקן בעיות שאינן מאובחנות באמצעים שמרניים. המטפל מניע בעדינות את המקום הבעייתי, מתקן ומשחרר את החסימות המופעלות על מערכות השלד והעצבים שגורמות לכאב או מונעות זרימה תקינה של נוזלי הגוף, כולל הנוזל השדרתי העובר דרך תעלת חוט השדרה ובחלל שבין הגולגולת לקורטקס ושתפקידו להגן על הרקמה הרכה מפני פגיעות ותנועות חדות ומסייע בהזרמת דם למוח.

כיצד טיפול אוסאטפותי מסייע לתינוקות?

אוסטאופתיה מאפשרת לטפל בתינוקות לאחר לידתם. במהלך היציאה מהרחם מופעל על הגולגולת של התינוק לחץ שיכול לגרום לפגיעה בלתי נראית אבל, ללא טיפול פגיעה כזו עלולה להפוך לבעייה רפואית והתפתחותית (הסיכון גדול יותר לאחר לידת ואקום או לידה בניתוח קיסרי).

טיפול אוסטאופתי בתינוקות מאפשר תיקון של בעיות המפריעות להתפתחות המיידית של התינוק, כגון כאבים, חסימות מוטוריות ובעיות במערכת העיכול. הטיפול הידני העדין בעצמות הפנים והגולגולת מאפשר להקל על כאבי ראש וכאבי צמיחת שיניים והוא אף מסייע לתקן בעיות בעצבי הגולגולת המשפיעות על יכולת האכילה ועל רפלקס פליטת המזון של תינוקות ודלקות אוזניים שנגרמות מלחץ על כיס הנוזלים הממוקם בקרבת הלסת.

כמו כן, האבחון והריפוי של תנועתיות עצמות הגולגולת והסרת הלחץ ממערכת העצבים המובילים למוח מסייעים למנוע בעיות מאוחרות יותר בהתפתחות הילד, כגון יציבה,  מוטוריקה עדינה ובעיות קשב וריכוז. האוסטאופת מאבחן ומתקן בעדינות תזוזות לא תקינות של עצמות הגולגולת, משחרר לחץ המופעל על רקמות קשות ורכות ואת חסימות נוזלי עמוד השדרה, דם ולימפה, המונעות את ההזנה התקינה של אברי הגוף וכמו כן מטפל  בלחץ הפיזי המופעל על מערכות השרירים והעצבים של התינוק בשל תזוזה של מערכת השלד – כאשר מופעל לחץ מסוג זה התינוק עלול לסגל תנוחת גוף לא נכונה שמגבילה את היכולות המוטוריות שלו בגיל מאוחר יותר.

טיפול אוסטאופתי לתינוקות בגיל מוקדם

טיפול אוסטאופתי לאבחון ותיקון בעיות נוירולוגיות ומוטוריות בגיל מוקדם מסייע לתינוקות להתפתח בטבעיות, ללא הבעיות שנוצרות בשל ליקויים במבנה השלד או חסימות שגורמות להתפתחות לא תקינה בגיל מבוגר יותר. מובן שהטיפול אינו יכול למנוע באופן מוחלט הופעת בעיות גופניות ורגשיות בגיל מבוגר, אבל ככל שהוא מתבצע בגיל מוקדם יותר, הוא מסייע למנוע את התפתחותן.