כאבים ותופעות ברצפת אגן (פרינאום)

נשים וגברים רבים סובלים מכאבים ובעיות ברצפת האגן. מפאת הקושי המובן להתייחס לאזור אינטימי זה, מטופלים רבים אינם פונים לקבל את המענה הראוי, בנוסף למטפלים החשים במבוכה אל מול המטופלים. ולכן ישנם רבים המתקשים לקבל מענה בקהילה. osteopathy-1207800_640

תלונות נפוצות שגברים יחושו הניתנות לטיפול: כאבים באזור אגן תחתון (פרינאלים) , כאבים בעצם הזנב (קוקסיס), כאבים לאחר מתן שתן, כאבים לאחר גמירה (הן לאיזור הפין והן לפרינאום), אצירת שתן (כל עוד עבר בירור אורולוגי), פיסורה החוזרת על עצמה,כאב בפין באשך או בפי הטבעת.

תלונות נפוצות שנשים יחושו הניתנות לטיפול: כאבים באזור אגן תחתון (פרינאלים), כאבים בעצם הזנב (קוקסיס), בריחת שתן, אצירת שתן (לאחר בירור אורולוגי), כאבים קשים מהרגיל בזמן מחזור או ביוץ, פטריות חוזרות, כאבים בזמן חדירה, פיסורה שחוזרת על עצמה, סימפיוליזיס, וסיבוכים נוספים לאחר לידה, כאב בשפתיים או בפי הטבעת.

הסיבות לכאב הינן מגוונות ויכולות להיגרם בגלל איברים פנימיים כמו מערכת השתן, מערכת המין או מערכת העיכול וגם בגלל שרירים, מפרקים וריקמות חיבור.

הטיפול האוסטאופתי, יכול להציע פתרון טוב לתופעות.

אבחון נכון לגבי טיב הכאב או הבעיה, מהווה בסיס חשוב בכדי להגיע לפתרון. האוסטאופת יבצע בדיקות ותשאול מכוון למטופל, וכך לאחר הבנת התהליך, יוכל להתחיל לטפל. הטיפול יהיה ידני (מנואלי), במגע עדין במטרה לסייע לרקמה הבעייתית, בנוסף יוכל להשתמש בדיקור יבש (מערבי) מקומי במידה וימצא שריר המעורב בתהליך.

לרוב, אין צורך במגע ישיר באיבר אינטימי, מכיוון שמקור הכאבים והבעיות נובעים ברקמות הנקשרות מסביב לאזור הפגוע

מומלץ להגיע לטיפול בלבוש שיהיה נוח למטופל, ומלווה שיתלווה למהלך הטיפול.